Bromsar MazdaRX

dp935
8 september 2008 · 1 Inlägg

I dag anlände mina bromsar, Otroligt. Detta hade inte varit några problem om säljaren hade svarat på telefon samt upprepande e-mails,  Jag har jobbat hårt för att komma i kontakt med säljaren men ej.lyckats. /Telefomeddelande, E-mails mm . Jag har jagat honom jättemycket, men som sagt var nu är allt frid och fröjd.
Givetvis hade detta aldrig hänt om komunikationen funkat. Detta är värt att tänka på.
Tack alla för komentarerna, Jag ser att forumet funkar.

Jag är även ledsen att jag var hård mot säljare, ni alla vet hur det känns att bli blåst.

Just nu känns det skönt..smile
H

Senast redigerat av dp935 (9 september 2008)

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
8 september 2008 · 301 Inlägg

inget svar på tele osv?
blir nog svårt att få pengarna, banken gör inget.. å har ni inte skrivigt något är det ju svårt att bevisa något..

häng ut han!! så kanske han gör gott för sig

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
8 september 2008 · 3 404 Inlägg

Vilket svin! Men det finns inte mkt mer att göra än att själv leta reda på gubbf*n (vilket ev kan bli svårt). Får hoppas att han bara åkt på semester eller liknande och glömt meddela samt skicka bromsarna...

Du visste säkert att man inte ska sätta in några pengar förns man fått varan men det är lätt att vara efterklok, till nästa gång anlita bussgods så kan du pynta när du hämtar ut paketet.

Senast redigerat av TenZer (8 september 2008)

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
328cabbish
8 september 2008 · 827 Inlägg

vad sur man blir!!! värt o åka o besöka honom/henne

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
S4ORCE_TURBO
9 september 2008 · 86 Inlägg

shit så sur jag skulle bli. du har hans personnummer sa du?
BESÖK. har du hans personnummer är det inte svårt att ta reda på allt annat.

Lycka till och hoppas att han, som någon sa tidigare, bara är på semester eller dylikt

Audi Q5 (2010)
Audi S3 "HADRATI" (2007)
Decibel
9 september 2008 · 2 911 Inlägg

dp935 skrev:
Hej alla. Såg en annons på D2 bromsar som enligt utsago av säljaren Jörgen Bergfors Umeå. hade suttit på hans Mazda RX8 Revelotion (blå) Visst hade jag sett både bilen och bromsarna på Garaget.
Jag kollade han person nummer
Jag kollade hans Bank kont nummer.
Jag kollade hans mantalskrivnings adress
Helt klart en trevlig kille. om det nu är en kille.
Nu är det så att jag har blivit blåst på dessa bromsar, givetvis har jag satt in 10000 på Jörgens konto.
Både bromsar och säljare har gått upp i rök.
Polisen säger lycka till.

Blir jätte glad om jag kan få lite tips.

Hasse

En fråga, hur i helskotta kan du vara säker på att det kontonr du gav ut verkligen hör till denne person ?

Rätt vanligt att folk använder sitt konto, men anger en annan persons namn och personnummer som är fläckfri i registren. Allrahelst då banksekretessen råder på kontonr så kan man inte bara ringa o fråga vem som äger kontot.

Har du ens ringt till herrn, d.v.s. nummer du hittar på eniro m.m. ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang