6235
Sök

Plus och lågnivåkabel. olika sida?

685 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
#1
Jag har läst mycket om att Plus och Lågnivå kablarna ska dras på olika sida av bilen pga störningar.
Räknas kablarna som man drar från slutsteg till dörrarna som lågnivåkabel? och isåfall hur ska jag dra dom så att de inte blir störningar?


258 Inlägg
8 september 2008
#2
lägg lågnivåkabeln på ena sidan bilen till bagaget. och pluss kabeln från batteriet till baget på andra sidan bilen så är det lungt!


685 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
#3
kaihaj skrev:
lägg lågnivåkabeln på ena sidan bilen till bagaget. och pluss kabeln från batteriet till baget på andra sidan bilen så är det lungt!

Jo jag vet men frågan var om kablarna som går till högatalrna i dörrarna också är lågnivå kablar??


10 287 Inlägg
8 september 2008
#4
Nix. Högtalarkablar kan du räkna som strömkablar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

685 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
#5
okej. men då e de inga problem smile tackar för snabbt svar.


1 785 Inlägg
9 september 2008
#6
Snoogiloo skrev:
Jag har läst mycket om att Plus och Lågnivå kablarna ska dras på olika sida av bilen pga störningar.
Räknas kablarna som man drar från slutsteg till dörrarna som lågnivåkabel? och isåfall hur ska jag dra dom så att de inte blir störningar?

Tänk på att få så hög nivå som möjligt från huvudenheten och justera Gain nivån på så hög volym som möjligt men fortfarande med "ren signal" vanligvis runt 75-90% av stereons volym.

Detta för att undertrycka störningar i lågnivåkabeln

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

3 650 Inlägg
9 september 2008
#7
följd, kör min ström och lågnivå på samma sida..har gjort det i typ 1 år. har inte märkt av nåfra störningar, men skulle jag få bättre ljud om dom dras ifrån varandra??


1 785 Inlägg
9 september 2008
#8
Kesler skrev:
följd, kör min ström och lågnivå på samma sida..har gjort det i typ 1 år. har inte märkt av nåfra störningar, men skulle jag få bättre ljud om dom dras ifrån varandra??

Du kanske har hög spänning på din lågnivå eller balanserad utgång?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

10 287 Inlägg
9 september 2008
#9
Det finns ingenting som säger att man måste få störningar bara för att man drar på samma sida.

/Göran

Kesler skrev:
följd, kör min ström och lågnivå på samma sida..har gjort det i typ 1 år. har inte märkt av nåfra störningar, men skulle jag få bättre ljud om dom dras ifrån varandra??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 785 Inlägg
9 september 2008
#10
Sharky skrev:
Det finns ingenting som säger att man måste få störningar bara för att man drar på samma sida.

/Göran

Kesler skrev:
följd, kör min ström och lågnivå på samma sida..har gjort det i typ 1 år. har inte märkt av nåfra störningar, men skulle jag få bättre ljud om dom dras ifrån varandra??


Nej, det är ingen garanti att man lyckas få störningar som är märkbara. Störningar blir det garanterat men inte inom användningsområdet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

141 Inlägg
9 september 2008
#11
Det är skillnad på kabel och kabel. En trippelavskärmad kabel för 700 kr eller mer är mindre känslig för störningar än en billig biltema kabel. Men som Kaihaj skrev, strömkabel på ena sidan och lågnivå på andra. Grundregel!


Sök