3584
Sök

hur får jag bort rattnavet till sportratten/ fönsterveven

198 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Hej!, tänkte ta en sportratt från en annan audi 100 och ratten är borta men hur får man bort navet? är det i den stora muttern mitt i smeten eller är det dom 4 insexbultarna som det "guldiga" sitter i? som sitter så konstigt/hårt att jag inte får upp dom.

sen hur får man bort originalratten?smile

har bytt inredning med till sportinredning/stolar och tänkte klä om dörrsidorna med då till det tyget men det är vevar på bakdörrarna, hur får man bort dom?

hjälp mig audi folket !smile om jag har förklarat dåligt så kan jag ju alltid gå ut och försöka ta en vettig bild:)

Mvh Jonas

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 september 2008
den stora i mitten brukar det vara! skulle gissa på att du gör på samma sätt med original ratten efter att du tagit bort plasten som sitter mitt i ratten

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

198 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
okok tack smile mjo får testa o försöka bryta upp den med en mejsel eller nått lite försiktigt, har du några förslag på hur fönstervevar brukar sitta ?smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 september 2008
hmm, finns det inte ngn typ av lock mitt på själva veven? kolla det så kanske du får bort den med en bult bakom locket wink lycka till!

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 september 2008
finns nästan lika många sätt som det finns bilmärken men vanligast är väll att det är skruvade och då brukar det finnas ett plast lock som man får pilla bort med en mejsel, annars är det väll med någon form av klips bakom veven, har ingen anning om hur det är på just audi men kolla på det så ser du säkert annars får du ta fram vinkelslipen smile

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

198 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
haha okej;) mjo ska kolla vidare lite till, men vinkelslipen skippar jag nog;)

Biltok
31 Inlägg
9 september 2008
veven på en audi får du bort genom att sjuta av plasten på veven sen sitter det en skruv på baksidan! mkt lätt!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

198 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
okej smile blir till att fixa allt det där imorrn smile tack för hjälpen!

Sök