5544
Sök

Montering av extraljus på Volvo 940

603 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#1
Har köpt mig tre extraljus till Volvo 940:in.
Problemet är bara att med universal-nummerskyltsfäste verkar de komma så himla långt ut. Och orginalfästena som finns är för två lysen.
-Det måste ju finnas massor "där ute" som monterat tre stycken på en sådan bil. Hur gjorde ni? Vad rekomenderas? Vad blir bäst?

//Sebbe

In hoc signo vinces

21 761 Inlägg
10 september 2008
#2
På min 240 med originalfästen så satte jag bara ett plattjärn mellan de två fästena, då gick det att få dit ett tredje ljus i mitten. Fick dock sätta ett extra plattjärn i mitten för att bakkåpan på extraljuset inte skulle ta i grillen.

332 Inlägg
10 september 2008
#3
skruva i stötfångaren, ja tkr de blir snyggast monterat på de sättet plus att risken att nån ska sno dom är mindre då man inte kommer åt att lossa bultarna utifrån. Nackdelen är ju om du plockar bort dom att du får 3 hål o stötfångaren men de är ju en annan femma ..


603 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#4
Drönirettab skrev:
På min 240 med originalfästen så satte jag bara ett plattjärn mellan de två fästena, då gick det att få dit ett tredje ljus i mitten. Fick dock sätta ett extra plattjärn i mitten för att bakkåpan på extraljuset inte skulle ta i grillen.

Tänkte också på om man kunde göra så. Det blir inte trångt eller ser konstigt ut? Du har möjligen ingen bild på den monteringen?

In hoc signo vinces

21 761 Inlägg
10 september 2008
#5
Nej, har tyvärr ingen bild.

Jag personligen bryr mig inte om ifall det ser lite konstigt ut, är ju bara "en gammal 240". wink
Men det går ju att göra lite mer seriöst, då kan det nog se prydligt ut tror jag.

603 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#6
Drönirettab skrev:
Nej, har tyvärr ingen bild.

Jag personligen bryr mig inte om ifall det ser lite konstigt ut, är ju bara "en gammal 240". wink
Men det går ju att göra lite mer seriöst, då kan det nog se prydligt ut tror jag.

Jo det klart, denna bilen läggs ingen större kraft på att bli särskillt vacker. Jag var bara rädd att mittenlyset inte skulle få plats och ligga emot de två yttre och liknande.
Men de sitter ganska fint mellan orginallysena? Eller ser det ut som att de är ihoptryckta i mitten på bilen? Du förstår säkert hur jag menar även fast jag inte är någon baddare på att formulera mig.

In hoc signo vinces

21 761 Inlägg
10 september 2008
#7
Lite trångt är det, ljusen är hyffsat stora (IPF). Men jag tycker inte att det ser ihoptryckt ut ändå. smile


Sök