12 september 2008
Trådstartare
MFD = Multi Function Display, de lilla TV-skärmen som sitter i mitten av instrumentbrädan på R34 GTR. Den visar diverse värden, bland annat hur många volt batteriet har.
Commander = Ett tillbehör till den Apexi styrenhet jag kör med. Den kan användas för att mappa bilen eller övervaka vissa data, bland annat hur många volt batteriet ger.
Ingen av dessa är väl egentligen särskilt bra för att mäta generatorns funktion, men de mäter trots allt hur många volt batteriet ger, och om detta värde konstant sjunker så kan man nog dra slutsatsen att generatorn inte fungerar som den ska. Vid tillräckligt lågt värde misständer bilen, därefter får MFD störningar och slutligen dör motorn varpå bilen inte går att starta igen.
Troligtvis har väl det hela med den icke-fungerande instrumenteringen att göra, så jag lämnar generatorn därhän så länge och koncentrerar mig på att lösa det felet.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex