5671
Sök

hjälp med köp, 855 t5 -95

260 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Hej jag ska åka och kolla på en volvo 855 t5 -95a, mitt första bilköp.. 

Här är annonsen. http://www.blocket.se/vi/17773342.htm?ca=15_s

Vad tror ni om den? Det är lite nya delar på den och den verkar fungera bra. Ska allmänt fräsha upp den såklart, ser ju inte direkt fin ut nu. Det står nyrenoverade bromsok? Dom går väl inte och renovera dom? man byter väl dom? Och sen säger han att 1an är lite trög och att det är "bara" ställa in växlarna, vad kan det innebära? Byte av växellådan? ..

Nått speciellt jag ska tänka på? Ska ha med mig min farfar ner, jobbat på brandt som bilmekaniker i 50år nu så han kan ju dem in och utan till .. Men lite tips från er? Hade ju dock inte tänkt betala det priset han föreslår för den iallfall.. Tack på förhand big_smile

Undrar också årsmodellerna? är det nån skillad från 94-95-96-97? Isåfall vad?
Senast redigerat av Krink (14 september 2008)

741 Inlägg
14 september 2008
Det där med växellådan låter ju lite oroväckande faktiskt, men som vanligt haha "bara" till och göra det och det, om det är så bara varför fixar dom inte det innan dom försöker sälja den??

Nää sådant där brukar jag passa mig för, man ska aldrig lyssna på säljaren när han säger att det är bara till och skruva några varv där och där så är det klockrent sedan..

Men din farfar borde väl veta om det är lådbyte på G om 1an är trög att få i? smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 september 2008
Att den är trög i ettan kan vara som han säger, att ställa in växellänkaget, då man har vajrar till växellådan, så det finns nog spel och slitage efter 13 år och över 20 000 mil. wink

EDIT: Farsans 855 GLT -96a som gått 14 000 mil är trög som tusan, skulle gissa på synk-ringarna i detta fallet, då det beror på varvtalet hur svårt det är att växla. wink
Senast redigerat av TurbOla (14 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Muttley
14 september 2008
Krink skrev:
Det står nyrenoverade bromsok? Dom går väl inte och renovera dom? man byter väl dom?

klart som fan du kan renovera bromsok om du vill. de hela handlar om orken, du bytar packningarna i oket och putsar upp de. varför skulle man bara byta om man kan renovera?

Ford Racing
479 Inlägg
14 september 2008
Köp soppasnålare bil smile

Ja Just!

Sök