Montera Sportstolar.

Alcstudio
13 september 2008 · 45 Inlägg

Hej.

Jag har beställt ett par sportstolar. och man får givetvis med underrede, skenor alltså de är universal stolar btw.

Men jag har en liten fundering, första är vad menas med FIA-godkännd?

Sedan undrar jag hur man ska montera själva bälteshållare, där man trycker i bältet, kan inte så något fäste för detta.

Gissar på att det hänger med någon sådan del med stolarna som hör ihop med underedet, skenor vill säga.

Google vet.
Sarge
13 september 2008 · 2 337 Inlägg

FIA-godkänd innebär väl att de får användas inom motorsport?

Dansken-
13 september 2008 · 950 Inlägg

Alcstudio skrev:
Hej.

Jag har beställt ett par sportstolar. och man får givetvis med underrede, skenor alltså de är universal stolar btw.

Men jag har en liten fundering, första är vad menas med FIA-godkännd?

Sedan undrar jag hur man ska montera själva bälteshållare, där man trycker i bältet, kan inte så något fäste för detta.

Gissar på att det hänger med någon sådan del med stolarna som hör ihop med underedet, skenor vill säga.

Kan inte det hända att underredet inte är förberedd för vanligt bälte? FIA godkända stolar är väl tänkt att användas ihop med 6-punktbälten i en racerbil.

Masaru hater
13 september 2008 · 656 Inlägg

Bara att skruva fast bältespunkten i underredet med stolen. Själva bältespunkten har ju inget med stolen att göra utan ska va svetsad eller bultad ihop med underredet. I mitt fall så bultas bältspunkten ihop med underredet och stolen.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Alcstudio
15 september 2008 · 45 Inlägg

Hnmm om jag ska skruva fast bältespunkten i underredet, hur gör jag då den sitter fast i den befintliga stolen..

Ringde och kollade och det är jue så att stolen / underredet har inget fäst på något vis.

Google vet.
Smajly
15 september 2008 · 3 059 Inlägg

Du kan kanske ta från en annan bil som har samma fäste till bältet med med annan montering.

Du kan ju skriva vad det är för bil du har nu som du tänker byta stolar i som har integrerade bälteshållare i sig..

sir_daniel www.kudoz.se
15 september 2008 · 3 802 Inlägg

smidigaste är ju att ta orginal underredet och modda så du får dit nya stolen.
kapa, svetsa, bulta i valfri ordning smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang