3868
Sök

1-k bättringsfärg med exakt rätt kulör?

139 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
Det är så att jag har letat som en galning för att hitta 1-k bättringsfärg till min calibra. Har testat biltemas alla röda nyanser(t.o.m gått efte färgkoden) men det blevbara skit, en nyansskillnad som syndes, testade även med motip, gick då efter färgkoden, samma skit ändå, multona har jag ej provat men det kanske e samma skit ändå? farsan lackade iaf huvkanten på sin mondeo o de vart bra me multona lack. Auto-k e väl det enda vettiga alternativet när de gäller bättringsfärg för att deras utbud är ju hur stort som helst, men det finns inte en j*vel i stan(enköping) som säljer auto-k lack, okq8 gjorde det men dem har lagt ner försäjningen av sprayfärg.

Sen finns det ju 2-k men det känns jävligt onödigt och köpa sånt när det liksom är bara skrämkanter,stenskott och rostfläckar på trösklar jag ska lackbättra. En burk kostar 260 kr.

Någon som har något att rekommendera. Om jag inte får tag i auto-k lack till min röda calibra så får jag i värsta fall köpa 2-k lack ändå.


Saabvilde!
1 708 Inlägg
16 september 2008
#2
Elitemaster skrev:
Det är så att jag har letat som en galning för att hitta 1-k bättringsfärg till min calibra. Har testat biltemas alla röda nyanser(t.o.m gått efte färgkoden) men det blevbara skit, en nyansskillnad som syndes, testade även med motip, gick då efter färgkoden, samma skit ändå, multona har jag ej provat men det kanske e samma skit ändå? farsan lackade iaf huvkanten på sin mondeo o de vart bra me multona lack. Auto-k e väl det enda vettiga alternativet när de gäller bättringsfärg för att deras utbud är ju hur stort som helst, men det finns inte en j*vel i stan(enköping) som säljer auto-k lack, okq8 gjorde det men dem har lagt ner försäjningen av sprayfärg.

Sen finns det ju 2-k men det känns jävligt onödigt och köpa sånt när det liksom är bara skrämkanter,stenskott och rostfläckar på trösklar jag ska lackbättra. En burk kostar 260 kr.

Någon som har något att rekommendera. Om jag inte får tag i auto-k lack till min röda calibra så får jag i värsta fall köpa 2-k lack ändå.

Köp 2-k lack på sprayburk på Mekonomen för ~160:-

Den är fin.

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
16 september 2008
#3
Elitemaster skrev:
Det är så att jag har letat som en galning för att hitta 1-k bättringsfärg till min calibra. Har testat biltemas alla röda nyanser(t.o.m gått efte färgkoden) men det blevbara skit, en nyansskillnad som syndes, testade även med motip, gick då efter färgkoden, samma skit ändå, multona har jag ej provat men det kanske e samma skit ändå? farsan lackade iaf huvkanten på sin mondeo o de vart bra me multona lack. Auto-k e väl det enda vettiga alternativet när de gäller bättringsfärg för att deras utbud är ju hur stort som helst, men det finns inte en j*vel i stan(enköping) som säljer auto-k lack, okq8 gjorde det men dem har lagt ner försäjningen av sprayfärg.

Sen finns det ju 2-k men det känns jävligt onödigt och köpa sånt när det liksom är bara skrämkanter,stenskott och rostfläckar på trösklar jag ska lackbättra. En burk kostar 260 kr.

Någon som har något att rekommendera. Om jag inte får tag i auto-k lack till min röda calibra så får jag i värsta fall köpa 2-k lack ändå.

Bättrade min Golf med Multona, var väldigt bra nyans passning. Dock så fanns det 4! olika tänkbara alpinvita, tur man gissade rätt.. smile

139 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#4
Larsson_Power skrev:
Elitemaster skrev:
Det är så att jag har letat som en galning för att hitta 1-k bättringsfärg till min calibra. Har testat biltemas alla röda nyanser(t.o.m gått efte färgkoden) men det blevbara skit, en nyansskillnad som syndes, testade även med motip, gick då efter färgkoden, samma skit ändå, multona har jag ej provat men det kanske e samma skit ändå? farsan lackade iaf huvkanten på sin mondeo o de vart bra me multona lack. Auto-k e väl det enda vettiga alternativet när de gäller bättringsfärg för att deras utbud är ju hur stort som helst, men det finns inte en j*vel i stan(enköping) som säljer auto-k lack, okq8 gjorde det men dem har lagt ner försäjningen av sprayfärg.

Sen finns det ju 2-k men det känns jävligt onödigt och köpa sånt när det liksom är bara skrämkanter,stenskott och rostfläckar på trösklar jag ska lackbättra. En burk kostar 260 kr.

Någon som har något att rekommendera. Om jag inte får tag i auto-k lack till min röda calibra så får jag i värsta fall köpa 2-k lack ändå.

Köp 2-k lack på sprayburk på Mekonomen för ~160:-

Den är fin.

Mvh Michael

Vad heter märket? e det multona lr e det nått som dem blandar själv? Här i enköping är det bara autoexperten som blandar för 260 spänn/burken.



J-P-R skrev:
Elitemaster skrev:
Det är så att jag har letat som en galning för att hitta 1-k bättringsfärg till min calibra. Har testat biltemas alla röda nyanser(t.o.m gått efte färgkoden) men det blevbara skit, en nyansskillnad som syndes, testade även med motip, gick då efter färgkoden, samma skit ändå, multona har jag ej provat men det kanske e samma skit ändå? farsan lackade iaf huvkanten på sin mondeo o de vart bra me multona lack. Auto-k e väl det enda vettiga alternativet när de gäller bättringsfärg för att deras utbud är ju hur stort som helst, men det finns inte en j*vel i stan(enköping) som säljer auto-k lack, okq8 gjorde det men dem har lagt ner försäjningen av sprayfärg.

Sen finns det ju 2-k men det känns jävligt onödigt och köpa sånt när det liksom är bara skrämkanter,stenskott och rostfläckar på trösklar jag ska lackbättra. En burk kostar 260 kr.

Någon som har något att rekommendera. Om jag inte får tag i auto-k lack till min röda calibra så får jag i värsta fall köpa 2-k lack ändå.

Bättrade min Golf med Multona, var väldigt bra nyans passning. Dock så fanns det 4! olika tänkbara alpinvita, tur man gissade rätt.. smile

Ska väl dra upp te mekonomen o kolla, hoppas dem har en färgkarta bara, för det underlättar så mycket, dock hittade jag en motip färg som passade lacken väldigt bra,(det fanns sammanlangt 4 olika röda färger:P) synd bara att artikelnumret inte ens fanns med på hyllan till just den nyansen. Skulle ta flera veckor o få hem om jag ville slippa frakten på ett par hundra spänn.


Billackerare
365 Inlägg
16 september 2008
#5
annars går du till närmsta färg affär för billacker så kollar dom den bästa varianten åt dej o blandar en spray flaska.. smile då kan du ju få "riktig" färg från typ STANDOX, SIKKENS m.fl ..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se


Sök