3155
Sök

Föra över Media från Dator till Xbox360? Hur gör man?

2 283 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Tjena!

Har kopplat upp mitt xbox360 på min router nu och fungerar skit-bra att köra Forza 2 etc. online.
Men jag tänkte att jag skulle ta och dra över musik, filmer till min lilla 20gb för att testa "bara för" att se.

Någon som vet hur man gör detta?
Jag hittar inte mitt xbox bland andra enheter i nätverket heller :S

//Pikey

R.I.P. Michael Jackson!

123 Inlägg
17 september 2008
Är inte säker, men funkar det bara inte om man har chippat?

2 283 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
schtunken skrev:
Är inte säker, men funkar det bara inte om man har chippat?

Hmm... kanske det :s

R.I.P. Michael Jackson!

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
17 september 2008
På min PS3a så lägger jag bara musik i en mapp som man får döpa till musik på ett usb minne å sen för över via det. Å behöver inte ha chippat heller.
Men vet inte om det är så på xbox

/MatteR

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
17 september 2008
du kan ju koppla in en extern HDD till xboxet och spela all musik och dem flesta filmer! utan att chippa!!!

Team Insane Racing

2 283 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Malm3n skrev:
du kan ju koppla in en extern HDD till xboxet och spela all musik och dem flesta filmer! utan att chippa!!!

Men det går inte på något sätt att föra över från dator till xbox?

R.I.P. Michael Jackson!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
17 september 2008
har kollat på det förut men har dock aldrig lyckats.. endast att boxen läser via nätverket från shared files... har ääven för mig att om du kopplar in en HDD så går det även å spara alla spelens minnesinnehåll.. alltså sparningarna i spelet!

Team Insane Racing

The one and only
1 091 Inlägg
18 september 2008
Du behöver inte lägga över det på boxens HDD, det räcker om du delar ut filmen/musiken via windows mediaplayer så går det att spela upp... Enda skillnaden mot om du har det direkt på boxen är att du får 5-10 sek buffrings tid smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök