5899
Sök

Abslampan lyser. Besikting.

Ratthållare på E4
165 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Hej på er alla.

Mitt lilla problem är detta är att min abs lampa började lysa härom dagen
å jag har besikting på min bil nu här strax.

Så vad kan jag göra så jag slipper en 2. Laga den ska jag göra, men dom hade inte tid innan
besiktingen.

Är tacksam för svar.

Mvh Martin

Är livet värt att liva utan bil??

9 108 Inlägg
18 september 2008
Fullösning är att ta lös instrumentpanelen och koppla lampan som går till ABSen till oljetryckslampans kablar istället så lyser dom två samtidigt (som dom ska vid uppstart t.ex.). Dock bör du satsa på att göra rent alla givare och kransar och allt som nu har med ABSen att göra.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 september 2008
Som MilleN  säger, bara koppla bort lampan smile

Men snälla, fixa ABS`en snarast. Händer det något så blir det inte kul när försäkringsbolager märker att du fuskat...

Men jag hade tagit med 3-4 timmar i garaget och haft lös abs givarna, rengjort dom och kollat om det sen börjar funka, samtigt kolla så det inte är så enkelt som en kabel som gått av.

Edit; Missade att MilleN skrev samma ang kransar osv.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (18 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare på E4
165 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Tack för så snabba svar. Ska fixa absen så fort jag hinner. Det är inte kul å köra runt med detta bekymmer.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 september 2008
vtec_ skrev:
Tack för så snabba svar. Ska fixa absen så fort jag hinner. Det är inte kul å köra runt med detta bekymmer.

För jag antar att du kollat en sån sak som säkringen smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare på E4
165 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
vtec_ skrev:

För jag antar att du kollat en sån sak som säkringen smile

Mvh Tommy

Ja den är hel.
Ska åka till verkstaden å se om dom kan kolla om det är fel på systemet eller om det är kabelbrott.

Sök