Vad tycker ni att vi på dBAkuten skall ha som projekt 2009?

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
4 september 2008 · 2 353 Inlägg

HKS skrev:

VictorD skrev:
Nu när Klas (iceled) slutat dema kan ni väl göra något värre än det? Spränga framrutor å sånt är ju inte lika roligt. Spela svinhögt med musik istället. Det är roligt.

Men iceled är inte imponerande.
Visst han kan spela högt som fan. Men det är ingen show idag med lite kicker. Alla har kicker nu.
Ne ush. Blir inte impad alls av det bygget tyvär.

Jag tror visst inte du varit på nån utställning på senaste tiden, eller så är det Kicker prylar som man satt andra loggor på.

Det finns ju en hel del annat som "gäller", däremot så är det väl som så att om man inte är ute och åker på träffar, eller befinner sig i en väldigt liten klick med folk lokalt så kan många ha Kicker. Men.....då är man rätt dåligt uppdaterad...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
mrjaba
4 september 2008 · 105 Inlägg

jonash skrev:

HKS skrev:

VictorD skrev:
Nu när Klas (iceled) slutat dema kan ni väl göra något värre än det? Spränga framrutor å sånt är ju inte lika roligt. Spela svinhögt med musik istället. Det är roligt.

Men iceled är inte imponerande.
Visst han kan spela högt som fan. Men det är ingen show idag med lite kicker. Alla har kicker nu.
Ne ush. Blir inte impad alls av det bygget tyvär.

Jag tror visst inte du varit på nån utställning på senaste tiden, eller så är det Kicker prylar som man satt andra loggor på.

Det finns ju en hel del annat som "gäller", däremot så är det väl som så att om man inte är ute och åker på träffar, eller befinner sig i en väldigt liten klick med folk lokalt så kan många ha Kicker. Men.....då är man rätt dåligt uppdaterad...

mvh Jonas

vad mummlar du om ?
Iceled har ju kicker i sin bil ?

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
4 september 2008 · 2 353 Inlägg

mrjaba skrev:

jonash skrev:

HKS skrev:

Men iceled är inte imponerande.
Visst han kan spela högt som fan. Men det är ingen show idag med lite kicker. Alla har kicker nu.
Ne ush. Blir inte impad alls av det bygget tyvär.

Jag tror visst inte du varit på nån utställning på senaste tiden, eller så är det Kicker prylar som man satt andra loggor på.

Det finns ju en hel del annat som "gäller", däremot så är det väl som så att om man inte är ute och åker på träffar, eller befinner sig i en väldigt liten klick med folk lokalt så kan många ha Kicker. Men.....då är man rätt dåligt uppdaterad...

mvh Jonas

vad mummlar du om ?
Iceled har ju kicker i sin bil ?

"alla har Kicker nu"

Jag vet väl att han har Kicker, jag har ju för fasen dömt hans bil 2 gånger i år! Och...den låter faktiskt rätt bra nu med!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
mrjaba
4 september 2008 · 105 Inlägg

jonash skrev:

mrjaba skrev:

jonash skrev:

Jag tror visst inte du varit på nån utställning på senaste tiden, eller så är det Kicker prylar som man satt andra loggor på.

Det finns ju en hel del annat som "gäller", däremot så är det väl som så att om man inte är ute och åker på träffar, eller befinner sig i en väldigt liten klick med folk lokalt så kan många ha Kicker. Men.....då är man rätt dåligt uppdaterad...

mvh Jonas

vad mummlar du om ?
Iceled har ju kicker i sin bil ?

"alla har Kicker nu"

Jag vet väl att han har Kicker, jag har ju för fasen dömt hans bil 2 gånger i år! Och...den låter faktiskt rätt bra nu med!

mvh Jonas

Aha. Uppfattade det som att du mena att han inte har kicker i golfen smile

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
4 september 2008 · 2 353 Inlägg

mrjaba skrev:

jonash skrev:

mrjaba skrev:

vad mummlar du om ?
Iceled har ju kicker i sin bil ?

"alla har Kicker nu"

Jag vet väl att han har Kicker, jag har ju för fasen dömt hans bil 2 gånger i år! Och...den låter faktiskt rätt bra nu med!

mvh Jonas

Aha. Uppfattade det som att du mena att han inte har kicker i golfen smile

Jodå, men inte enbart...däremot är det inte så många andra som har Kicker däremot. Inte som folk verkar tro åtminstone.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
luunggan
5 september 2008 · 956 Inlägg

Annars tycker jag det skulle vara fränt att bygga i någon anorlunda tex en sån här brandbil http://www.blocket.se/vi/17774302.htm?ca=5_s

Och sätta in 1 eller 2 riktigt maffiga basar big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
xorox_88 Smack that ass!!
5 september 2008 · 2 953 Inlägg

ni borde ta en volvo duett å fylla med basas å sånt big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
patrik79
6 september 2008 · 782 Inlägg

Ni har byggt dom coolaste demobilarna jag vet som ambuansen, astrona och den senaste deliveryn, dom demobilar jag kommer ihåg är era 5 st och en cheva pickup som blaupunkt hade och någon bil som autostudio hade klämt in en jävla massa 5,25or i så fortsätt i samma stil som ni har gjort innan så kommer iaf jag att uppskatta den.
Det vore kanske bra att undersöka vad som säljer också för jag har aldrig köpt något av er fast ni har haft dom grymmaste demobilarna och ev beror det på att det är sådant jävla tryck i era montrar eller att det är massa volvo raggare som står och drägglar så man inte har känt för att handla eller mest troligt att jag inte har behövt något när jag har gått förbi era montrar.
Limo iden vore riktigt cool eller bygg en lowrider med hydraler som kan stå och hoppa lite till musiken och göra lite sjysta moves men då krävs nog kravallstaket om ni inte ska hoppa ihjäl folk.
Vanligt folk utan jättestort jänkeintresse tror jag enbart uppskattar muskelbilar som camaro, mustang och cuda så det kanske vore en ide att bygga något i en sådan och mustang mach 1 kan väl nästan klassas som en halvkombi och det är väl inte så långt ifrån en van.

dbakuten TEAM dBAkuten
9 september 2008 · 865 Inlägg

Tack för alla idér

Vi har så gott som bestämt oss vad det blir.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
inga_kalsonger
16 september 2008 · 17 Inlägg

Bygga nnågot extremt i en lastbilskupé hade varit riktigt fräckt. tänk er sjukt mycket med utrymme.... stor bil stort ljud. hade vatt tufft!

9k2,3t
jimmy-124 Svartlistad
16 september 2008 · 446 Inlägg

tycker ni borde bygga en anläggning som ser hyfsatt orginal ut men spelar högt som satan big_smile

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Rickard-v
17 september 2008 · 2 665 Inlägg

sikta på 140db 30-20000hz +/-6db kan jag godkänna.

Ni som har varit med ett tag, minns ni Roland Karlberg i stora dodgen tror jag det var.
Han kunde poppa musik. ofta med dammsugare som sög ut värmen ut bagagen. Från de meter långa hifonics stegen.

Där var det verkligen party varning!!!

Senast redigerat av Rickard-v (17 september 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Tokken Team dBakuten
17 september 2008 · 3 453 Inlägg

Rickard-v skrev:
sikta på 140db 30-20000hz +/-6db kan jag godkänna.

Ni som har varit med ett tag, minns ni Roland Karlberg i stora dodgen tror jag det var.
Han kunde poppa musik. ofta med dammsugare som sög ut värmen ut bagagen. Från de meter långa hifonics stegen.

Där var det verkligen party varning!!!

Rolle lirar ju på än idag med blysläden så.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
loudness
17 september 2008 · 4 554 Inlägg

skaffa en pilsnerhäck å fixa till en gammal impala kombi eller nått som gått i värmland under allt för många crusingar och håll temat pilsnerhäck fast med galna grejjer hade vart så grymt

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
17 september 2008 · 2 353 Inlägg

Tokken skrev:

Rickard-v skrev:
sikta på 140db 30-20000hz +/-6db kan jag godkänna.

Ni som har varit med ett tag, minns ni Roland Karlberg i stora dodgen tror jag det var.
Han kunde poppa musik. ofta med dammsugare som sög ut värmen ut bagagen. Från de meter långa hifonics stegen.

Där var det verkligen party varning!!!

Rolle lirar ju på än idag med blysläden så.. smile

Japp, har dömt den i år smile

Men jag tror inte han gör 134dB från 1kHz och upp. Det är väldigt högt det...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Rickard-v
18 september 2008 · 2 665 Inlägg

Jasså han håller på än, och med fin ljud låter det som, då är det mindre partyvarning antar jag.

Undrar om det var 1991 han hade 2st 15" i ryggstödet och en mellanreg 12" i varje dörr, det var lite drag i mellanregisteret då hihi.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
18 september 2008 · 2 353 Inlägg

Rickard-v skrev:
Jasså han håller på än, och med fin ljud låter det som, då är det mindre partyvarning antar jag.

Undrar om det var 1991 han hade 2st 15" i ryggstödet och en mellanreg 12" i varje dörr, det var lite drag i mellanregisteret då hihi.

Han har tävlat i "finljud" i måååånga år.

Och "drag" det är det fortfarande, kvaliteten på det är dock det han behöver jobba med. Dvs, det spelar rätt högt, men låter inte lika bra som det är högt. Än så länge! Men han strävar fortfarande!

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Superdtm i övrigt värdelös.
18 september 2008 · 613 Inlägg

en taksänkt duett vore ju å bygge ljud i, kan ju bli hur jävla coolt som hällst!

Senast redigerat av Superdtm (18 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang