7398
Sök

nån som provat Impact 6716SVC ??

1 058 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#1
som tråden lyder, någon med erfarenheter av denna basen? dela då gärna med er av dom till mig smile

jag har tänkt använda basen till att spela högt utav helvete med i fall ni undrar så skriv gärna dB siffror om ni har wink mvh//Tommie

PoLoud =D

497 Inlägg
17 september 2008
#2
med dom basarna ka du spela väldigt högt med även rent. men du behöver minst 1000wrms för att det ska hända grejor. men det låter bra under med:P
Senast redigerat av Audi-powah (17 september 2008)


1 058 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#3
Audi-powah skrev:
med dom basarna ka du spela väldigt högt med det finns folk i italien som spelatr över 160db i musik med 2 sånnna

i bas vägg då eller?? har du kanske länk smile ??

PoLoud =D

452 Inlägg
17 september 2008
#4
Herr nilsson http://www.garaget.org/?car=40769 här på garaget har 2st sådan i sin volvo 850 och har lyckats spela över 150db med sådana basar. Den bilen lirar riktigt högt och bra! Många som kan intyga detta som lyssnat på den.
De kräver ordentligt med effekt så snåla inte in på detta.

mvh marcus
Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (17 september 2008)

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

497 Inlägg
17 september 2008
#5
vw_performance skrev:
Audi-powah skrev:
med dom basarna ka du spela väldigt högt med det finns folk i italien som spelatr över 160db i musik med 2 sånnna

i bas vägg då eller?? har du kanske länk smile ??

ja i basväg kola på impacts sida ok kolla på de folk dom sponsrar


1 058 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#6
Team_Bilradiohuset skrev:
Herr nilsson http://www.garaget.org/?car=40769 här på garaget har 2st sådan i sin volvo 850 och har lyckats spela över 150db med sådana basar. Den bilen lirar riktigt högt och bra! Många som kan intyga detta som lyssnat på den.
De kräver ordentligt med effekt så snåla inte in på detta.

mvh marcus

jag har ett Carpower D-rex 2500, ger 2500wrms@2ohm - vid 12V. så effekt finns att tillgå.

jag provlyssnade den bilen på elmia i år, men vet inte om han hade impact eller dragster basarna i då...

min ide är i alla fall att ha lådan i höjd med hatthyllan, som man preppat med ett fett jäkla hål. fast skruvad och tätad självklart. vill ju ha all bas in i kupen. det borde ju bli ungefär som att spela i en golf 2a monterat på detta sättet.

tack för infon, och skriv gärna vad du tror om min ide. mvh//Tommie

PoLoud =D

trucken
563 Inlägg
17 september 2008
#7
du skall göra enportad låda till den basen.  jag använder själv lillebror6715 ochde lirar görgott.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

1 058 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#8
apoteket00 skrev:
du skall göra enportad låda till den basen.  jag använder själv lillebror6715 ochde lirar görgott.

självklart ska jag köra portat wink hehe.. ok ok. så du är nöjd med lillebrorsan då?

PoLoud =D

trucken
563 Inlägg
18 september 2008
#9
vw_performance skrev:
apoteket00 skrev:
du skall göra enportad låda till den basen.  jag använder själv lillebror6715 ochde lirar görgott.

självklart ska jag köra portat wink hehe.. ok ok. så du är nöjd med lillebrorsan då?

bra! givetvis måste du göra lådan efter bilens akustiska förutsättningar..
jag har en låda som enligt lådprogrammet skall vara korrekt men är lite skeptisk till det men jag har lirat EN täving och med helt omeckad låda hade jag 142.2db med musik och där är massor att göra... dock så kan jag inte göra mycket åt lådan då jag har gjort den efter de fysiska förutsättningar jag har. så är det ibland. tyvärr. ett pluss är att det låter bra! så det är ara att handla=)
Senast redigerat av apoteket00 (18 september 2008)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)


Sök