7474
Sök

Fjärrkontroll fungerar inte

Avstängd
233 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
#1
Tjena,

Har en Gas Alpha 210(2x 10" basar), och Gas Alpha X1600M slutsteg till den installerat och fungerar ok, men fjärrkontrollen(till slutsteget) värkar inte höja/sänka basen det minsta, även om lampan på den lyser...
Någon som har något tips?
   Ett annat "problem"... ska det komma "diskantljud" från baslådan? för just nu gör de det(Har fade ca 60% bakåt om det spelar nån roll).
En fråga till.. Hur vet man var gränsen går till att höja "level" på slutsteget innan det inte klarar mer, har just nu ca 40-45%.


Tack på förhand,
Nick.
Senast redigerat av Niick (19 september 2008)

Blå saab 9-3 turba

Avstängd
233 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
#2
Tack för det snabba svaret, ska kolla på det imorgon.cool
Men den gröna lampan på fjärrkontrollen lyser.. men ska kolla i alla fall.
Senast redigerat av Niick (19 september 2008)

Blå saab 9-3 turba

Avstängd
233 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#3
Var nere och kollade nu och hittade ingen omkopplare förutom denna
http://img89.imageshack.us/my.php?image=bild045jn8.jpg // http://img155.imageshack.us/my.php?imag … 00mpn6.gif men tror inte det är den, där står typ LP, By och sådant. tyvärr har jag tappat bort instruktions boken så kan inte tyda vad den ska göra, Men eftersom lampan lyser på fjärrkontrollen så borde det ju fungera:S.
  Kollade även Subsonic och low pass och dem var redan inställda på ungefär det du sa, skall jag sänka dem mer då för att bli av med diskant ljudet? http://img179.imageshack.us/my.php?image=bild044pr4.jpg
Senast redigerat av Niick (20 september 2008)

Blå saab 9-3 turba

Avstängd
233 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#4
Flyttade den längst till vänster och nu fungerar fjärrkontrollen utmärkt OCH dessutom ingen diskant från baslådan,  Tack så mycket för hjälpen smile

Blå saab 9-3 turba


Sök