6803
Sök

billigare bensin skatt!

409 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
snälla gubbaro gummor gå i och skriv på för lägre bränsle kostnader jag menar vem har råd att pröjsa en hel lön i bara bensin? här är sidan! http://www.bensinskatteuppror.se/
Senast redigerat av volvo_850_glt (26 april 2006)

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Utanlem
895 Inlägg
26 april 2006
om dom ändå brydde sig....

8 156 Inlägg
26 april 2006
Skatterna på bensin ger ju en massa extra intäkter till staten. Var det inte typ 20 miljarder extra förra året, förutom det som dom redan hade räknat med? Iaf så behövde ju regeringen bara låna 45 miljarder eller så för att få budgeten att gå ihop.

Tycker att man borde avskaffa momsen och den övriga beskattningen och ersätta den med en vettig miljöavgift istället. Så att bensinpriset håller sig kring 10:-.
Tycker att dom kunde göra det enklare att etanolkonvertera och till och med subventionera det. Dom kanske borde subventionera biogas, miljödiesel och etanol också? Som det är nu så går ju bensinpengarna till fallskärmsavtal och annan skit.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

429 Inlägg
26 april 2006
Burken skrev:
om dom ändå brydde sig....

Det är bättre om alla blokerar/parkerar på motorvägarna och så flyttar man inte på sig för en de har sänkt skattan på bensinen. Tror det hjälper mycket mer än alla skriver på sinan namn på en internet sida.

409 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
näj för faan svenska folket måste la ha råd till annatr än bensin!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

409 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
aa men skriv på oxå så kanske de händer något iaf. fan höjj mat priset lite oc lite me d allt inte bara på bensinen!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

326 Inlägg
28 april 2006
sänka bensinskatten å höja trengselavgiften! jag vet att det retar er som måste betala den! men tän på oss som ha 5mil till jobbet! å inte KAN ta bussen! tex om vi jobbar skifft! jag kan tä'nka mig att kolektivtrafiken är bättre i större städer!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

671 Inlägg
28 april 2006
merca_ skrev:
sänka bensinskatten å höja trengselavgiften! jag vet att det retar er som måste betala den! men tän på oss som ha 5mil till jobbet! å inte KAN ta bussen! tex om vi jobbar skifft! jag kan tä'nka mig att kolektivtrafiken är bättre i större städer!

Då får du dra av bensinen i deklarationen.

Rohdin
28 april 2006
volvo_850_glt skrev:
aa men skriv på oxå så kanske de händer något iaf. fan höjj mat priset lite oc lite me d allt inte bara på bensinen!

höja matpriset??  palla köpa ÖB å Lidl mat i framtiden då...ok lidl funkar...

719 Inlägg
28 april 2006
Då skulle det behövs en löjligt hög höjning av trängsel skatten  om det ska motsvara bensin sänkningen. Det skulle inte funka nånstanns. Tyvärr.

merca_ skrev:

live free, die young.

Sök