4543
Sök

Måste man ha centrum/distans ringar på fälgnavet?

Skaune
22 september 2008
Trådstartare
ja som topic lyder, vad händer om de e litet spel på låt säga 2mm? kan fälgen röra sig ändå? om bulthåleen kanske e lite stora? Bara funderar..

2 182 Inlägg
22 september 2008
Det kan bli vibrationer om det är spel, eftersom fälgen inte blir centrerad. Även om det "bara" är 2mm.
Centrumringar kostar jue inte så mycket, så det är bara att mäta opp å beställa.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2008
Nej du måste inte ha, men som talaren över mig sa, det bli i princip omöjligt att balanera bra.

Iofs så känner man inte av det så mkt på en vanlig bil, kände inget på mina när jag körde.

Sedan får du inte lika stor belastning på bultarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Eliminator
1 441 Inlägg
22 september 2008
Om du inte har och sedan monterat hjulet något ocentrerat så kommer fälgen vibrera loss och slå av hjulbultarna,, Har vart med om det.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

5 089 Inlägg
22 september 2008
som sokrates skriver, jag har sätt många som har slått av bultarna när dom inte haft centrumringar.. men är det 2 mm kanske det räcker med att dra eltejt eller någon sånt..

\Lindgren

2 182 Inlägg
22 september 2008
FLindgren skrev:
men är det 2 mm kanske det räcker med att dra eltejt eller någon sånt..

Eller som smartskallen vi hade en gång, svetsat en fin ring runt navet. Vi fick inte på hans vinterfälgar som var original lol bättre å köpa centrumringar

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

911 Inlägg
22 september 2008
Följden till det blir att det blir MKT vibrationer, Iaf för mig , inte ett dugg skönt att köra med i 90 kmh

ska själv fixa det såfort jag får tillbaka bilen igen !

pic up the phone, wazzzaaa

Sök