7290
Sök

Konstiga stereo fel!

141 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#1
Tja!
Har fått sån otur med mitt s.k ljudsystem i bilen. Börjar från de första symtomet
ja fick.
Spelade musik som vanligt och plötsligt stänger stereon av sig och blinkar ett par ggr
startar den igen, men stänger av sig senare. men nu har den inte stängt av sig sen dess
men slutsteget gav sig i samma vända och ja trodde de kunde vara nått el fel i bilen
men ström i kablarna finns m.m. skruvade isär steget och kollade men såg inget skumt.
Jag fick ett steg utav min kusin som han inte använde som ja satte i och provade med
och de startade inte, tog in de och tog isär de och provade lägga ca 9V som ström,
de funkade om ja la remoten och plus på varandra. provade sedan i bilen och de funkade.
Visade sig att remoten från stereon inte funkade.
Så ja tänkte koppla om lite men råkade lägga den ström förande remoten mot stereon och de gnistra till lite grann och skulle sedan starta stereon men då funkade den inte, har kollat säkringarna men allt e helt.
Och satte sedan i min gamla stereo (som drar ur strömmen i batteriet)
och de funkade felfritt. men vill ju inte dra ur kablarna varje gång ja inte anväder
bilen.
Så kan stereon va sönder i.o.m den inte fungerar efter ja råkade lägga ström i chassi på den?
Och varför blinkade stereon till när remoten gav upp i stereon?
kan de vara nåt annat fel som har orsakat detta


// Peder

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--

956 Inlägg
21 september 2008
#2
Funkade stereon i övrigt när remoten sagt upp sig. Vet att stereon kan paja om maqn har dålig jordpunkt, så den försöker jorda via lågnivån, fast då borde det vara mer som är sönder på stereon.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

141 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#3
ja stereon funkade ändå. fick ingen ström från remote kabeln bara. och kollade även lite på mitt steg ja hade i när de började och ja tror att den funkar som den ska. och ja har kollat jorden till steget och till stereon men de sitter som de ska. stereon la av helt och hållet när ja råkade göra ett misstag. ja har ju en flip front och när den e nerfälld så ser man en liten lampa under cd facket och en lampa på ejekt knappen som lyser men inget på displayen. och de går inte heller att få ut skivan ur den.

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--

141 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#4
Nu e detta inte så stort problem längre. har kollat lite och allt tror ja funkar igen men ett fel e de kvar på stereon. skruvade isär den och hittade en ledning som var sönderbränd som ja bara lödde ihop igen och den funkar som den ska förutom att den spelar inte ut ngt ljud till högtalarna från kontakten på baksidan.
Brukar de gå att kunna fixa de eller. har aldrig lagat som här förr så ja kan väldigt lite om de går elle inte.
va tror ni?

MVH

Saab 900 -95 260hk T5, Saab 9-3 -00 185hk T7
Saab 9-3 -99 200hk T5 --Krockad & Inlöst--
Saab 9-3 -00 185hk T7 --Krockad & Inlöst--
Volvo 740 -90 116hk --såld--


Sök