25 september 2008
Trådstartare
Jag köpte lite ljud till bilen i förrgår och har lite frågor.
Jag köpte en lågnivåkabel var gjord ett 4 kanals slutsteg med 4 kontakter i varje ände (2 vita 2 röda). Men när jag sen kollar på huvudenheten så finns det 2 hål (1 röd, 1 vit) och enligt internet är detta bara 1 kanal. Jag har en huvudenhet med 2 RCA utgångar som jag ska koppla på 2st Y-split sen.
Hur ska jag koppla detta?
räknas en röd och en vit tillsammans som 1 kanal eller som 2 kanaler? fattar inte annars hur det ska kopplas på slutsteget (har inte fått hem det än så det är kanske väldigt simpelt ^^)
//Fredrik