Volvo 850 byte av stereo problem

Jollez
21 september 2008 · 202 Inlägg

Har en volvo 850 gle - 93 som jag har köpt nya högtlare/stereo till. kopplat in nya 5.25or i framdörrarna och sen ska jag även lägga 6.9or på hatthyllan, problemet jag har nu när jag bytte stereo var att bara högtalarna i framdörrarna låter. Jag misstänker att jag har fått fel iso kablar till stereon eftersom en stor kontakt blev över när jag skulle koppla in stereon, och alla högtalare lät med den gammla orginal stereon. Har någon haft liknade problem? Eller har jag köpt fel kabel?

mvh. Johan

Christian S
21 september 2008 · 4 816 Inlägg

kan vara fel kabel men du ska ha i båda kontaktstyckena då det bara är ström och framhögtalare i den ena och bakhögtalarna i den andra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Jollez
21 september 2008 · 202 Inlägg

Jo det är fel kabel.

Den här har jag nu: http://www.mds.se/archive/productimages … 2-19-4.jpg

Men behöver nog denna för att få ljud i alla högtalare: http://www.mds.se/archive/productimages … 2-37-4.jpg

Eftersom en mindre grönkontakt blev utanför.

Christian S
22 september 2008 · 4 816 Inlägg

ja den andra ser mer rätt ut.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Jollez
22 september 2008 · 202 Inlägg

vad bra smile men tack ändå!

Jollez
22 september 2008 · 202 Inlägg

Det var inge fel på addapten, saken var att en kontakt var gömd under instrumentpanelen på höger sida, så nu funkar allt igen. Nu är nästa problem, hur ska jag få smidigt hål i hatthyllan för mina 6:9or?

Jollez
23 september 2008 · 202 Inlägg

Okej, ja jag har då fått dit en 6.9a idag, men det var inte lätt. fick tillomed en fin spricka i bakrutan för att jag var så klumpig med ett vertyg. menmen nu är det bara ett hål kvar smile

Jollez
25 september 2008 · 202 Inlägg

haha, det gick på 1 timme andra hålet. så nu är båda i. köpte ett par till JBL 5,25or idag till bakdörrarna så imorgon är bilen med komplett ljud smile haha! precis ska ringa herr glasmästare imorgon tror jag.

dbjanoz
25 september 2008 · 1 785 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Finns inget smidigt sätt än att betala för att låta någon annan göra jobbet enligt mig.
Iofs så stämmer uttrycket "bra verktyg gör halva jobbet" ganska bra i detta fall. Jag har sågat upp hål för 6X9:or med luftsåg och det gick ju bra även om det tog tid. Bitvis så är det tredubbel plåt som man ska såga bort, varav ena plåten ska snedsågas så att den blir tjock som två lager.

Jollez skrev:
Det var inge fel på addapten, saken var att en kontakt var gömd under instrumentpanelen på höger sida, så nu funkar allt igen. Nu är nästa problem, hur ska jag få smidigt hål i hatthyllan för mina 6:9or?

Nibbla med plåtnibbler från bagage rummet

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Jollez
26 september 2008 · 202 Inlägg

ah, men nu sitter allt ljud på! smile så nu har jag ett komplett ljudsystem som låter otroligt bra. Tack för alla tips osv. mvh Johan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang