Då har turen kommit till mig, med inbrott

dafe_kingen
23 september 2008 · 96 Inlägg

Ja som topic säger, hade inbrott i min bil inatt.
Försökt ta sig in genom passagerar sidan, men inte fått upp låset. (Knappt det går att öppna med nyckel)
Dom har sedan försökt på förarsidans dörr och totalt misslyckats med låset det är helt kvaddat. I ren frustration har dom slitit upp handtaget, och lyckats fått upp låset.
Det roliga med det hela är att i förra veckan tog jag in min baslåda i lägenheten, enbart kablar kvar. Och en oljig t-shirt. Men hatthyllan med magnat högtalarna satt kvar i bilen, vilket också blev bytet. Ingen större förlust men ändå, inbrott som inbrott.
Ingen stereo hade heller jag vilket måste känts snopet för dom, istället för stereo så låg där ett brev från inkasso som dom gärna hade fått tagit med sig.
Det är nu andra inbrottet på samma område och samma parkering med 5-6 veckors mellanrum.
Jag vet att jag inte kommer få tillbaka den där skiten, men jag tänker då fan hitta dom skyldiga. Jag var inbrott nummer 4 i ordningen.
Min granne var nummer 3. Min chef som bor på ett av moras största område var nummer 1/2 då det var en till bil där som fått inbrott. och mellan inbrott 1/2 och 3 så skilde de 2 nätter. Undrar om tjuvarna kommer tillbaka. Sitta ute med kaffetermos och hagelbössa? big_smile

Reach for the sky, sky is the limit!
Mortalis VW-nörd?
23 september 2008 · 4 332 Inlägg

haha dom blev ju trots allt jävligt ägda iaf iom bytet de fick och vad de troligtvis förväntade sig smile
kan ni inte dra igång nån nattvandring inom området om ni nu är såpass många som bor där? fick vi göra när de va inbrott i husen medan folk sov..

Mack Forum- och sitemoderator
23 september 2008 · 26 189 Inlägg

Hade jag bott närmre hade jag gärna ställt upp med att bygga osynlig bunker
och legat på pass, bara för att få klämma dit dom.. big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
p0wni
23 september 2008 · 49 Inlägg

hm. eftersom dem inte fick med ngt nämnvärt ger det dem nog större anledning till att göra det igen inatt. Förutsatt att de inte hänger på gorg och sett tråden;).

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
dafe_kingen
23 september 2008 · 96 Inlägg

Mortalis skrev:
haha dom blev ju trots allt jävligt ägda iaf iom bytet de fick och vad de troligtvis förväntade sig smile
kan ni inte dra igång nån nattvandring inom området om ni nu är såpass många som bor där? fick vi göra när de va inbrott i husen medan folk sov..

Det är många på mitt jobb som garvade angående bytet dom fick tongue
Jo absolut jag funderade även på det ett tag att vara ute och kolla om jag såg nått när min chef berättat att det vart inbrott i hans bil ( vid den tiden hade jag för övrigt låda i bilen och fungerande stereo men inte nu) men hade inte orken, Men i och med att polisen i mora älskar att jaga fortkörande svensson på rättviks vägen och alkoholister på älvdalsvägarna så blir det svårt att få in CSI poliserna i mora, dom borde ju fundera på att göra nån slags aktion åtminstone tycker man, i lördags har det ju till och med varit inbrottsförsök på 2 bilar, (150-200 meter från polisstation bör tilläggas!) Så man borde göra som ni och ha nån slags nattvandring.

Reach for the sky, sky is the limit!
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
24 september 2008 · 1 874 Inlägg

Eftersom att dom verkar komma tillbaka regelbundet, så bör ni ju försöka att ha lite koll
och sådär, t.ex nattvandring som någon tipsade om. Sånna där ska enbart sättas dit!!!

peegee Forummoderator
24 september 2008 · 2 924 Inlägg

Har du larm på bilen???

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
zebbmachine Mr X
24 september 2008 · 122 Inlägg
Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
dafe_kingen
27 september 2008 · 96 Inlägg

min revansch mot tjuvarna!
Satte upp en lapp vid min parkeringsplats idag.
Texten löd:
Om det var baslådan och steget ni var ute efter så finns den i min lägenhet.
Jag och min hund ser fram emot ett möte!
Välkomna!
Tyckte jag var lite roligt big_smile

Reach for the sky, sky is the limit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang