5427
Sök

lacka litte plast??

251 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
hur ska jag göra?

ska lacka nederdelaen på min kofångare å har ej råd å lämmna in den på lack så det blir sprayburk..men vad ska jag slipa med  mm vad ska jag tänka på då det är plast?

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

1 489 Inlägg
1 maj 2006
Spring och köp våtslippapper. Du kan börja på t.ex P240 papper och gå uppåt. Det gör jag när jag lackar på plast. Då börjar jag med P240 och avslutar med P1200. Då är ytan tillräckligt bra för att lacka tycker jag. Våtslippapper hittar du lite varsomhelst. Jag handlar på järnaffären iaf. Sen när du har slipat så tar du en plastprimer och lägger på innan lackering så lacken fastnar ordentligt, det är inget man behöver göra om man inte vill vara lite seriös wink. Efter det så får du väl kladda på skitlacken från sprayburken (Ja det är faktiskt en skitlack). Om du vill ha resultat så får du köpa 2-komponentslack på lackverkstan. Alltså lack och härdare. Jag ger 600:- litern för det. Du klarar nog en framspoiler på ½ liter. Så 300:- för det och sen ska man ha klarlack också. Menmen du gör ju som du vill. Det blir iaf den färgen det är på locket med sprayburken.

Glöm inte klarlack på slutet så den inte blir matt och tråkig..

Lycka Till !

//Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

251 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
ok..jo ja vet att det är skitlack men det får bli de så länge ska ändå på med en ny front sen så jag tänker inte å har inte råd att kosta på riktig lack på den.. är ju bara ca en dm av nedre delan jag ska måla..men när slänger man på klarlacken då? ska övriga lacken torka först eller?
Senast redigerat av sorken (2 maj 2006)

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

Sök