7493
Sök

Vad för skruv för att fästa basen?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 september 2008
#21
evilaudio skrev:
TBOC_Razor skrev:
evilaudio skrev:

men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

Gängpaj ??

Knacka ur och sätt i en ny ?

inte alltid de går å knack ur..wink

Därför man äntrar skruven för hand innan man drar.
Jag försöker banka in det i skallarna på folket på jobbet som drar dit skruvarna direkt och tjoar efter mig för o fixa det när de skär gängorna.

"Du får äntra skruven först..."
"Men det gjorde jag.."
"Pytt heller..hade du gjort det hade den inte skurit..."

Behöver jag tillägga att jag jobbar på ett av sveriges största dagis för vuxna barn?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 253 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#22
Tack för tipsen om ankarskruven på biltema de var kanon, bet tag ordentlig måste jag säga, mycket bra skruv helt enkelt smile

Lev livet nu innan det är för sent

10 287 Inlägg
29 september 2008
#23
Que? Har kvaliten sjunkit eller....

Allt jag byggde /använde och kom i kontakt med i PA branschen använde islagsmutter och jag kan inte minnas att jag drabbades av gängpaj mer än nån enstaka gång. Att använda träskruv var helt verboten.

/Göran

P.S Håller med Lonefox - såg man någon som mosade in skruven direkt utan att hitta gäng så gick dom runt med en stövel uppkörd i röven resten av turne´n.


evilaudio skrev:
men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 253 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#24
kommer nog testa det nästa gång för att bilda mig en egen uppfattning för det går nog o dra åt dom ordentligt med sådanna muttrar men det får bli nästa gång smile

Lev livet nu innan det är för sent

16 197 Inlägg
29 september 2008
#25
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
TBOC_Razor skrev:

Gängpaj ??

Knacka ur och sätt i en ny ?

inte alltid de går å knack ur..wink

Därför man äntrar skruven för hand innan man drar.
Jag försöker banka in det i skallarna på folket på jobbet som drar dit skruvarna direkt och tjoar efter mig för o fixa det när de skär gängorna.

"Du får äntra skruven först..."
"Men det gjorde jag.."
"Pytt heller..hade du gjort det hade den inte skurit..."

Behöver jag tillägga att jag jobbar på ett av sveriges största dagis för vuxna barn?

kör me era islagsmuttrar så kör ja me mina ankarskruv..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
29 september 2008
#26
Sharky skrev:
Que? Har kvaliten sjunkit eller....

Allt jag byggde /använde och kom i kontakt med i PA branschen använde islagsmutter och jag kan inte minnas att jag drabbades av gängpaj mer än nån enstaka gång. Att använda träskruv var helt verboten.

/Göran

P.S Håller med Lonefox - såg man någon som mosade in skruven direkt utan att hitta gäng så gick dom runt med en stövel uppkörd i röven resten av turne´n.


evilaudio skrev:
men dom blir gängpajj skit lätt å sen e de hopplöst..


ja tycker iaf att de e KASST... men som sagt.. smaken e ju som baken..

sen skulle ja inte ens har orken att sätta in inslagsmutter till 40st basar..hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
#27
jag hajjar inte nu . men vad är iden med islags muttrar?  slår man i dom bakifrån? det måste ju pressa mot? dvs slå dom bakifrån? framifrån kan dom inte sitta allt för länge fast

MVH Beyond

10 287 Inlägg
29 september 2008
#28
Man knackar i dom bakifrån.

/Göran

beyond skrev:
jag hajjar inte nu . men vad är iden med islags muttrar?  slår man i dom bakifrån? det måste ju pressa mot? dvs slå dom bakifrån? framifrån kan dom inte sitta allt för länge fast

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2008
#29
opeldrifter skrev:
vad för mm på borren till de då? eller räcker det med ett hål som är lite mindre än skruven?

En tumregel är att man tar skruvens diameter gånger 0,8, så om du har en skruv på tex 3mm så förborrar du med en 2,5mm borr (2,4 egentligen då, men dom kan vara lite svåra att få tag på).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök