Luktar bränt blä vatten ifrån fläkten?

HBB
29 september 2008 · 332 Inlägg

Har en nissan micra som det ibland luktar konstigt i, vet inte hur ja ska förklara;P Men ibland när jag kör kan de lukta bränt kokande vatten elr till o me avloppsvatten haha elr hur fan ja ska förklara... o de kommer från fläkten när den är igång... kan det va värmepaketet som är påväg o paja? har kollat kylarn o inge konstigt där...

Senast redigerat av HBB (29 september 2008)

gRiLLiS945 Allt i allo
29 september 2008 · 183 Inlägg

värme kran till värmepaketet låter de som tongue men vad vet ja big_smile

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
EmlanGbg
29 september 2008 · 168 Inlägg

hmm...testa att byt kylar vattnet:D? min bil luktade med nämligen...visserligen har det försvunnit nu:) men jag fick tips om att byta kylar vattnet...det kan juh ha cirkulerat i systemet ett tag:P

BMW 118D (2016)
Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
HBB
30 september 2008 · 332 Inlägg

antigen äre nog värme kran till värmepaketet men de är ju inte jämt de lukar sådär haha men jag ska nog testa o byta kylarvattnet kan nog mkt möjligt va de oxå haha... ska byta idag o se va som händer ;p inge nice o sitta o pendla många mil varje dag o stå ut me den där stanken haha

jocke_gronberg
30 september 2008 · 4 586 Inlägg

har även en konstig lukt i min nissan då hade det när det regnat in vid fläktmotorn sedan blivit blött vid isoleringen som sitter där luktade hemskt när jag drog på fläkten

Senast redigerat av jorre83 (30 september 2008)

Slyna
30 september 2008 · 30 Inlägg

Hade problem med mitt värmepaket när ja köpte mercan. Det stank unket, brännt vatten å typ curry när man satte på fläkten och framförallt värmen.. Rev isär allt( gud vet hur mkt grejer de finns bakom panelerna på en MB) och upptäckte att packningarna var spruckna på bägge sidor, där vattnet går in och kommer ute.. bytte o nu funkar det perfekt, men lukten återkommer ibland för det ligger väll kvar snusk- vatten lite här och var i systemet fortfrande.

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen
Audi Coupe (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang