3344
Sök

Har hittat ett underbart radhus men behöver råd! (bolånekrisen bl.a.)

Teddan
2 495 Inlägg
28 september 2008
herregud en del är så jävla insnöade.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

född blåvit
624 Inlägg
28 september 2008
Vilken meningslös diskussion det här utvecklades till.

Somliga människor vill på granne med Globen eller Liseberg, andra vill ha 25 mil till närmsta granne.

ALLT är precis lika "rätt" och "bra".

Att över huvudtaget diskutera varför man betalar si och så för att bo här och där, det är ju inget annat än larvigt.

Mest i vägen.
205 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Nu har jag varit på visningen och jag ger mig in i budgivningen som lär starta imorgon! Det var precis lika fint som jag hade hoppats big_smile

Sen hur vissa inte kan förstå hur man kan välja att köpa en lägenhet/villa eller ett radhus för miljonbelopp verkar inte heller förstå hur marknaden ser ut här i sthlm, hade jag velat bo på landet hade jag flyttat till landet (är född och uppvuxen i en skogsby i Värmland så jag vet vad det innebär..) men nu vill jag inte det utan är beredd att betala för ett boende i det område där jag, och min familj, kommer trivas bäst. Och nej jag har ingen hyra på radhuset, driften är 1800:- i mån och lånet ca 6000:- mån. Dela det på två så får kostnaden för mig och min sambo.

Antar att ni kanske vill se vilket radhus jag har kikat på: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/283158

smile
Senast redigerat av TessGTI (28 september 2008)

1 653 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:
*massa text*

så som du bor nu kanske är värt massor för DIG, men alla resonerar inte likadant.
Personligen skulle jag få panik av att bo mitt ute i ingenstans, oavsett hur många swimingpools jag har eller hur stort huset är...
närheten till civilisation är ett högre prio än att kunna ligga naken på gräsmattan, vad man nu får ut av det.

hur och var man vill bo är helt upp till var och en, för dig är stockholm värdelöst, men för de som vill ha civilisation så är landet värdelöst istället.

att säga att stockholmare är idioter som betalar si och så mycket för sitt boende är ju bara trångsynt...
Jag förstår att du värderar "friheten" att bo på landet och kritiserar dig inte för det, men den friheten du värderar är som ett fängelse för andra.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Teddan
2 495 Inlägg
28 september 2008
Tessgti, det såg jätte fint ut, lycka till med budgivningen.

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
FINT DET VAR INNE 

det yttre finns inga kommentarer till . men det är väll inne man bor?

mest nervös är man för grannar. lite stereo så får man ett jävla liv

alla ber en flytta direkt innan man ens hunnit sova första natten smile

lycka till. hoppas ni är lungt folk. då lär ni trivas . man måste ha extremt mkt hänsyn till andra människor när man bor sådär

jag är själv från sthlm från början. drog för alla tjata jämt . och det fanns inga roliga hus för dom pengarna jag hade möjligheter till då . så det blev landet .. ångrar det inte en sekund .

nu ska jag lyssna på musik. högt smile

ha det

MVH Beyond

Thorssa
28 september 2008
Smajly skrev:
Hardjim skrev:
Jo, men oavsett vad du tycker om att bo i en stad så är en tomt värd 10-50 gånger så mkt om den ligger i en stad än ifall den ligger ut på landsbygden.
På vishan kostar ett vanligt fint hus ca 1 miljon.  I eller nära en större stad kostar ett likadant hus mellan 5-10 miljoner.

En tomt är INTE mer värd för att den ligger i stan.. det är bara så att mäklarna kan plocka ut ett kraftig överpris beroende på efterfrågan. Det har inget med att göra att den är VÄRD det för det är den inte.

Fast nu är det ju så att marknadsvärdet på en tomt är vad marknaden vill betala för tillfället. Eftersom man betalar med för en tomt i Stockholm än i Kalix så är alltså tomten i Stockholm värd mer.

Avstängd
367 Inlägg
28 september 2008
när är det inbjudningsfest? . stor fet party . alla från garaget får komma va?

edit: inflyttningsfest tongue
Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond

1 653 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:

vilken jäkla fest det hade vart big_smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Teddan
2 495 Inlägg
29 september 2008
beyond skrev:

då kunde du tagit med dig din mamma så du har någon som kan köra dig

8 890 Inlägg
29 september 2008
Jävla tjat om stereo och priser i tråden....alla kan inte bo i pleutajokk och spela stereo på högsta volym eller burna på infarten (varför man nu skulle villja det) marknaden styr priserna.
Att det kostar mer på större (populärare) orten än tex pleutajokk behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå.

TessGTI  lycka till i budgivningen, ser riktigt fin ut wink

Fotograf på tierpidag.se

Chef
41 Inlägg
1 oktober 2008
Såg trevligt ut men va f*n badrummet sjukt osmakligt har varit och kollat endel hus och lägenheter som vart precis som detta skitfina tills man kom till badrummet visst kan man göra om men va tänkte folket som valde kaklet

Avstängd
15 Inlägg
1 oktober 2008
die täby nu. läste presis die mord försöken. paren goi in me kniv mien de nyheter hiel tiden.men int vill jag bo täby

professional car audio tester danske. finiosh. norge nuu sverigen

född blåvit
624 Inlägg
1 oktober 2008
slyt skrev:
Såg trevligt ut men va f*n badrummet sjukt osmakligt har varit och kollat endel hus och lägenheter som vart precis som detta skitfina tills man kom till badrummet visst kan man göra om men va tänkte folket som valde kaklet

Det estetiska ska man inte bry sig om för mycket när man köper hus wink

Spana in detta vi ska se nästa vecka:

http://image.svenskfast.se/imagemod2/ObjectData/3I1A4LH8N0H2RDPS/3I1A4LH8N0H2RDPS_3IC42EFLA674I1TU_____resize_s_800_0.JPG

Chef
41 Inlägg
1 oktober 2008
Klart man inte ska det du visade såg ju ut som RÖV men det andra verkade ju hyfsat nytt å välhållet bara så sjukt osmakligt lite tråkigt att kasta ut nåfot som inte behöver renoveras mer än  att det var ugly

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 oktober 2008
Huset verkar sålt, undrar om Tess fick det? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök