4412
Sök

Stog still, blev påkörd.. Vems fel?

Tyskstuk.se
630 Inlägg
3 oktober 2008
Ja precis, skriv en skadeanmälan. Där fyller man i vad som har hänt o massa sånt.
Sen hade nog jag kontaktat hans föräldrar när papprena är inskickade och berättat att dom är skickade osv.

Ang reseersättning och sånt så får du stilleståndsersättning, max 45 dagar. Hyrbil och allt sånt beror på din egna försäkring tror jag! Dvs, har inte du hyrbilstillägg på försäkringen så får du ingen hyrbil!

8 921 Inlägg
3 oktober 2008
Fredrik.Gustavsson skrev:
Hamilton skrev:
Har du killens nummer så du kan prata med honom och lösa det med hans föräldrar ? Annars är det ju rätt kört för dig om du inte kan få tag i honom på annat sätt dvs, hur gick det med pojkstackarn sen då ?
När ni rett ut allt och kan ni kontakta hans försäkringsbolag.
MVH Fredrik

Vad han än gör så ska ha INTE ta kontakt med motpartens försäkringsbolag eller föräldrar, finns ingen anledning till det.
Det finns ju redan en polisrapport så det han ska göra är att skriva en skadeanmälan och skicka in.
Försäkringsbolaget sköter resten, hur han ska gå tillväga får han veta om han ringer till sitt bolag.

Varför inte ?
Tycker det är schysst mot både grabben och föräldrarna och det skadar ju inte att vara trevlig, hjälper alla i längden och dom får veta hur han kommer gå till väga. Sedan kan han ringa sitt försäkringbolag och få höra vad som händer.
MVH Fredrik

Varför ska han ringa motpartens bolag frågar jag då..?
Han kan inte ringa sitt bolag han MÅSTE.

Fotograf på Tierp iDag

2 123 Inlägg
3 oktober 2008
Hamilton skrev:
Hamilton skrev:

Vad han än gör så ska ha INTE ta kontakt med motpartens försäkringsbolag eller föräldrar, finns ingen anledning till det.
Det finns ju redan en polisrapport så det han ska göra är att skriva en skadeanmälan och skicka in.
Försäkringsbolaget sköter resten, hur han ska gå tillväga får han veta om han ringer till sitt bolag.

Varför inte ?
Tycker det är schysst mot både grabben och föräldrarna och det skadar ju inte att vara trevlig, hjälper alla i längden och dom får veta hur han kommer gå till väga. Sedan kan han ringa sitt försäkringbolag och få höra vad som händer.
MVH Fredrik

Varför ska han ringa motpartens bolag frågar jag då..?
Han kan inte ringa sitt bolag han MÅSTE.

Fel av mig, ska givetvis kontakta sig försäkringsbolag.
MVH Fredrik

529 Inlägg
3 oktober 2008
Moppeförarens fel. Du kommer nog få betala självrisken på din bil men sen får hans försäkringsbolag betala dina kostnader för reprationer och kollektivresor,

Volvo fore life :)

529 Inlägg
3 oktober 2008
sen måste ni fyllla i skadeanmälan båda 2 sen beskriva hur olyckan gick till.
det tar tid med försäkringsbolag  har du tur kanske du får en lånebil under tiden.

Volvo fore life :)

1 814 Inlägg
3 oktober 2008
Är väl ganska självklart att hans ska betala men man kan aldrig vara säker. Du kan ju prova att ringa försäkringsbolaget "anonymt" och fråga hur det skulle stå till.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
3 oktober 2008
Jag har precis vart med om liknande, fast jag var och körde då en moped körde in i mig.
Polis var på plats inom en minut och jag frågade dom vad det gällde skriva i ett sånt där papper för olyckan, men det behövdes inte enligt snuten som skrev en rapport, fick sen veta att man ska ALLTID fylla i en sån även om snuten vart där, dessutom på det så ska polisen fylla i det om man ber om om ett åtminstone.
Polisen som var på plats ville inte göra det och sa till mig att sålänge det finns en polisrapport behövs inget annat, vilket är bullshit, dom var ett par lata jävlar antar jag tongue
Fick idag veta också att det INTE gjort någon anmälan från mopedens försäkringsbolag, så dom sket väl antagligen i det för dom lär knappast få en ersättning, det var inte mycket kvar av den mopeden, jag hade inte heller gjort en anmälan om jag var dom smile
Mitt försäkringsbolag skulle försöka få tag i moppens (jag tog regnummret) så får vi se hur det går tongue
Av tidigare erfarnhet vad det gäller försäkringsbolag så lär jag inte få bilen lagad utan säkert få en liten skit summa som plåster på såren, och då menar jag verkligen en liten skam summa, vilket jag inte vill jag vill ha bilen lagad, men det kan man väl bara drömma om tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Muttley
3 oktober 2008
JohanMR850 skrev:
Moppeförarens fel. Du kommer nog få betala självrisken på din bil men sen får hans försäkringsbolag betala dina kostnader för reprationer och kollektivresor,

nej han betalar inte någon självrisk alls utan de är mopedföraren som gör det.
varför jag vet?, jo min mors ena bil blev påbackad för någon månad sedan och då stod idioten som inte kunde titta bak för allting.-

men de var onödigt och byta fronten för för 3 veckor sedan körde en annan idiot på den igen, mitt ute i skogen :S .. så de tvättar inte sin front utan de bytar ut den big_smile

4 299 Inlägg
3 oktober 2008
tkd_rille skrev:
JohanMR850 skrev:

nej han betalar inte någon självrisk alls utan de är mopedföraren som gör det.
varför jag vet?, jo min mors ena bil blev påbackad för någon månad sedan och då stod idioten som inte kunde titta bak för allting.-

men de var onödigt och byta fronten för för 3 veckor sedan körde en annan idiot på den igen, mitt ute i skogen :S .. så de tvättar inte sin front utan de bytar ut den big_smile

De kan intyga att de tkd_rille stämmer, jag backade på en bil o de va jag som stog för självrisken. Han jag backade på betalade ingenting.

De e ju dessutom lite orimligt att man ska behöva betala självrisk för en olycka nån annan orsakat tongue

1 659 Inlägg
3 oktober 2008
tkd_rille skrev:
så de tvättar inte sin front utan de bytar ut den big_smile

Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Better than God \o/
1 886 Inlägg
3 oktober 2008
Hoppas killen hade försäkring på sin moped, annars kan det bli strul...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 659 Inlägg
3 oktober 2008
MrTurbo skrev:

Men han får väl då ersättning av sitt eget bolag?

(\_/)
(O.o)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
3 oktober 2008
Robban_89 skrev:
MrTurbo skrev:

Klart han får ersättningen men handläggningstider etc blir längre.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 659 Inlägg
4 oktober 2008
MrTurbo skrev:
Robban_89 skrev:
MrTurbo skrev:

Klart han får ersättningen men handläggningstider etc blir längre.

Bra, är rädd att mopedfan som körde in i mig för någon månad sen inte har försäkring tongue

(\_/)
(O.o)

Sök