4074
Sök

Vad ska jag välja? Galant 2.0 vs s80 D5

Ace Ventura
1 240 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Räknade lite lätt på jobbet i Onsdags på vad de kostade att köra till jobbet under 1 år

Med min s70 Glt går det på ca 23000:- per år att enbart åka till jobbet + att skatten är inräknad där!

och då är ingen annan körning inräknad enbart till jobbet!

Så nu har jag valt ut 2 bilar som jag är sugen på!

http://www.blocket.se/vi/18292924.htm?ca=16_s

Volvo s80D5-03

Med den skulle de ungefär kosta 16000:- att köra till jobbet med och då är skatten medräknad.

Bilen är ju väldigt lyxig finns ju allt på den och jag tycker verkligen om den men 23000 mil och 111 papp...

Så jag tittade även på den här!

http://www.blocket.se/vi/16422506.htm?ca=16_s

Mitsubishi Galant 2.0-01

Tycker dom galanterna är rätt snygga och den skulle nog bli jävligt snygg med svarta fälgar, toning å den stora orginalfronten som finns att beställa och ev en evo vinge..

Den har ju bara gått 8800 och kostar bara 69000:-

De som är med den är ju liten motor och ingen automat! Dock hyffsat pigg

Med den skulle de kosta 14000:- per år att åka till jobbet med och även där e skatten inräknad!

Notera att det enbart är jobbkörning jag räknat på nu..!

Vad skulle ni valt?

956 Inlägg
3 oktober 2008
volvon såg ju schysst ut invändigt..Men galanten är klart snyggare.

eldus veldus

2 638 Inlägg
3 oktober 2008
Då jag själv vill ha en automat som pendlarbil skulle jag välja Volvon. För mig känns Volvo också som mer kvalitetsbil. Dock så skulle jag försöka hitta en annan, 23000 mil för 111 000kr känns riktigt dyrt. Vet dock inte vad du har för budget.... hmm Sen tycker jag att du jämför äpplen och päron.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Då jag själv vill ha en automat som pendlarbil skulle jag välja Volvon. För mig känns Volvo också som mer kvalitetsbil. Dock så skulle jag försöka hitta en annan, 23000 mil för 111 000kr känns riktigt dyrt. Vet dock inte vad du har för budget.... hmm Sen tycker jag att du jämför äpplen och päron.

Nej billig bensin mot en diesel jämför jag wink

Nja runt 100ingen är ju smärtgränsen...

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
4 oktober 2008
Ska väl ligga i allmänt...? tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Reeplayed skrev:
Ska väl ligga i allmänt...? tongue

Nej jag borde ligga i min säng lol

Om nån modd orkar får dom gärna flytta om den är felplacerad..

Muttley
4 oktober 2008
du får bättre komfort med volvon också, jag tycker galanten är så stötig invändigt, kör du på en ojämnhet så känns de som de slår som fan i inredningen, typ svårt att förklara så här tidigt. men du har mer kvalitetskänsla och komfort i volvon om du tycker de betyder mycket.

Sök