Snabbare sätt att betala av sin bilräkning?

Memme I'am AWESOME..
29 september 2008 · 2 783 Inlägg

Nu är det så, jag har tagit ett lån på en bil.. Och jag känner att jag har råd att betala mer än vad jag får en hem min räkning på..


Räkningen kommer hem på det priset, men hur gör jag om jag vill slänga till en tusenlapp på denna räkningen så att lånet betalas av fortare?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
sir_daniel www.kudoz.se
29 september 2008 · 3 802 Inlägg

kontakta låntagaren så löser de det.

Casy vinnarskalle!
29 september 2008 · 907 Inlägg

varför kom du inte överens med banken om att betala mer per månad?

BMW M3 "Crisis" (2002)
Memme I'am AWESOME..
29 september 2008 · 2 783 Inlägg

Casy : Detta är då via en bilfirma!, plus har  man stigit i lön!

Sir Daniel : Och ja, jag ska ringa o prata me dom att slänga till en tusenlapp till!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Mortalis VW-nörd?
29 september 2008 · 4 332 Inlägg

Jo...ring dom och hör hur du ska gå tillväga. Måste kanske inte höja månadsbeloppet utan snarare att du betalar in extra när du känner att du har möjlighet.
Kanske inte vill och kan betala in 3500 varje månad utan bara 2 av 3 månader, då betalar du utöver din vanliga betalning bara.
Så kan jag göra hos banken iaf...betala så mkt ja vill när ja vill utan att dom blir kinkiga tongue

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
29 september 2008 · 301 Inlägg

brukar funka att slänga in lite extra bara... på den räkningen du får hem

ibland kan dom bli jobbiga med räntan i slutet när man betalt av hela summan tidigare, då kan man få en räkning extra som täcker lite för räntekostnader å sånt fjant

Smajly
29 september 2008 · 3 059 Inlägg

Inte alla som vill att man betalar in mer än vad det stårpå räkningen.. Då förlorar dom i ränta.
Enklast vore att ringa dom o höra om man kan komma överrens om det..

onej84
29 september 2008 · 1 854 Inlägg

spara i madrassen tills du har tillräckligt för att lösa hela lånet, alltid bra med en extra buffert då man aldrig vet vad som händer, bilen kan ju gå sönder..

MilleN
30 september 2008 · 9 108 Inlägg

onej84 skrev:
spara i madrassen tills du har tillräckligt för att lösa hela lånet, alltid bra med en extra buffert då man aldrig vet vad som händer, bilen kan ju gå sönder..

Pengar i madrassen har en olustig förmåga att flyga iväg till diverse fälgar, stereos och annat livsnödvändigt smile

onej84
5 oktober 2008 · 1 854 Inlägg

MilleN skrev:

onej84 skrev:
spara i madrassen tills du har tillräckligt för att lösa hela lånet, alltid bra med en extra buffert då man aldrig vet vad som händer, bilen kan ju gå sönder..

Pengar i madrassen har en olustig förmåga att flyga iväg till diverse fälgar, stereos och annat livsnödvändigt smile

Hehe ja det är ju sant men då blir ju bilen extra fin och det gör ju inget tongue

smiler
5 oktober 2008 · 672 Inlägg

Har aldrig hadft några prob me att betala av mer än angivet på räkningen... det inte ett minimibelopp angivet på räkningen? Är väll iof olika från lån till lån å bank till bank.
Bara hysta in mer på samma lånekontonr...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Stefan Varberg Supraman
5 oktober 2008 · 2 300 Inlägg

Kolla med den bank du betalar till, betala inte bara in til samma, kan hända att det inte registreras rätt ändå.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang