4078
Sök

Få Internet Explorer 7 tillbaka från 8?

379 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Laddade ner Internet Explorer 8 för att testa. Dumt! Visst det funkar, men min datorbank stöder inte webbläsaren. Upptäckte det nu när jag skulle betala räkningar.

Gick in på Microsofts hemsida och laddade ner IE 7 men kunde inte installera den iom att en ny version redan fanns på datorn. Hur får jag tillbaka IE7? Om jag tar bort IE8 kan jag ju inte gå ut på nätet...

Hjälp mottages!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
6 oktober 2008
Tanka hem firefox, ta bort IE8, tanka IE7 och installera om. (Ta bort firefox, om du nu vill). Klart!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

379 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen! Tankade hem IE7 och sparade. Tog bort IE8 och installerade IE7 igen. Och alla favoriter var kvar!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

1 814 Inlägg
6 oktober 2008
kul att alla var kvar ^^, själv kör man FF på heltid och det är väldigt bekvämt snabbt o säkrare än IE.

IE8 registerar allt amn gör dessutom, är ju värre en Chrome på den punkten. den dagen man klickar på ladda ner IE8 så skänker man bort allt vad privatliv heter på nätet tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 oktober 2008
Gissar på att du kör med Vista? Ie8 lägger sig under uppdateringar istället. Gå in på program och välj uppdateringar uppe till vänster. Avinstallera 8an och så är du tillbaks till 7an igen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök