7097
Sök

Victor Reinz, någon fler som har/haft problem?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare...

Några andra här som har köpt packningar och tätningar tillverkade av Victor Reinz?

Köpte en komplett sotnings sats till min Audi 100 2,3E...

Helrenovering av motorn som skulle vart klart för en vecka sen..

Men inget går som det ska..

Jag menar, köper man en sotnings sats för dryga 2000 kr så ska väl allt passa??

Nej nej, tydligen är det helt OK att det bara finns 9 av 10 ventiltätningar med..

Sen att insugspackningen inte stämmer, det gör väl inget?

Jag undrar om det är fler som varit med om samma sak?

ALDRIG ALDRIG MER VICTOR REINZ, BARA DYRT OCH FEL SAKER SOM FÅR EN IRRITERAD OCH FÖRSENAD!!!
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/5.jpg

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 oktober 2008
Fy fan va surt hmm
När man väl inte satsar på Feltema får man endå bara skit!
Fan kanske dags att bara handla från dom störta märken & betala dyrt !  sad

C H E V R O L E T <3

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Fy fan va surt hmm

jadu, just nu känns det som man hellre hade handlat från Biltema än någon annanstans ifrån.

Tycker ändå att ett så stort bolag som Victor Reniz ska kunna räkna och lägga i rätt packningar....!

Jag menar, det stod på eticketen (hur fan stavas det? ) att det var till Audi 100 mm mm 5cyl motorer.

men när jag läser i den lilla boken som medföljer skulle satsen passa till 1.8 liters motorer oxå, fast de är 4 cyl, sen skulle den passa till femtioelva olika diesel motorer och audis 4.2L V8 motor..

Va faaaan... inget stämmer..

hur ofta hör man talas om en 9 ventilare? hur ofta råkar man på en V8 motor som behöver en topplockspackning, 5 grenrörspackningar och felaktiga insugspackningar?

Nej, surt är det... Ska ringa och skrika åt dem imorgon, sen hur bra tyska jag har är inte så noga, engelska ska dom väl fatta? eller blandar dom ihop det med afrikanska de klåparna?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

FreddeK
8 oktober 2008
te_wik skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Fy fan va surt hmm

jadu, just nu känns det som man hellre hade handlat från Biltema än någon annanstans ifrån.

Tycker ändå att ett så stort bolag som Victor Reniz ska kunna räkna och lägga i rätt packningar....!

Jag menar, det stod på eticketen (hur fan stavas det? ) att det var till Audi 100 mm mm 5cyl motorer.

men när jag läser i den lilla boken som medföljer skulle satsen passa till 1.8 liters motorer oxå, fast de är 4 cyl, sen skulle den passa till femtioelva olika diesel motorer och audis 4.2L V8 motor..

hur ofta hör man talas om en 9 ventilare? hur ofta råkar man på en V8 motor som behöver en topplockspackning, 5 grenrörspackningar och felaktiga insugspackningar?

Nej, surt är det... Ska ringa och skrika åt dem imorgon, sen hur bra tyska jag har är inte så noga, engelska ska dom väl fatta? eller blandar dom ihop det med afrikanska de klåparna?

Mvh Tommy

eticket stavas etikett, du som fråga=)

Surt som fan. men allt det där handplockas till satser så att antalet inte stämmer kan bero på den mänskliga faktorn men att delarna inte passar, det är riktigt dåligt.
Senast redigerat av Freddeponken (8 oktober 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Freddeponken skrev:
te_wik skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Fy fan va surt hmm

Mvh Tommy

Stavas eticket stavas etikett, du som fråga=)

Surt som fan. men allt det där handplockas till satser så att antalet inte stämmer kan bero på den mänskliga faktorn men att delarna inte passar, det är riktigt dåligt.

jamen va fan handplockas det så ska de fan stämma, irriterande som fan...

Mvh Tommy

Sök