Hejsan, nu är det dags för ny stereo i bilen, det jag ska ha är 4 st dörrhögtalare 5,25tums, Huvudenhet och ett mono slutsteg som klarar av att ge ca 500 watt i 4ohm, budgeten ligger på runt 7k så strömma in med tips! är ni snälla
Ska du ha ett monoblock som verkligen kan ge runt 500Wrms/4ohm så får du kolla begagnet. Att köpa ett nytt som ger detta har jag svårt att tro, om man vill ha lite kvalité på sakerna. Annars kommer det nog bli svårt att hitta 4x5.25", huvudenhet och steg för de pengarna.
Tror du ska lägga ner din idé om 6x9" sen ska du nog köra 1 st 12" av lite rejälare sort pga att du har 2 bilar som är lite svårare att få igenom basen i.
ok, men bmw har jag snart sålt, så allt ska sitta i 740 in, 6*9er och 8 tummare har jag redan liggande och lanzar 15 tumms basen får hänga med ett tag till
4ohm max 375 watt rms tror jag spelar iaf riktigt fint med ett gas silver 2.200 som jag har på nu dock så är det väll lite i underkant på vad basen vill ha men de går