3721
Sök

Lossa ratten på sierra

272 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej, sitter fulkomligt fast nu och har inte den blekaste aning om hur man lossar ratten på en sierra, vore tacksam för hjälp då jag hittat en ny fräsch ratt i bra mycket bättre skick än den som sitter i nu!

Tack
Senast redigerat av Niotusen (10 oktober 2008)

Sierra-döbel

4 506 Inlägg
9 oktober 2008
#2
Högst troligt inte. Men det är ju inte så mycket jobb så prova.

Kan du andas kan du dö.

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#3
Lite hjälp om någon har tid tongue sitter just nu utan tuta och utan en aning, vore skönt att kunna lösa skiten idag!

tack på förhand

Sierra-döbel

344 Inlägg
10 oktober 2008
#4
Niotusen skrev:
Lite hjälp om någon har tid tongue sitter just nu utan tuta och utan en aning, vore skönt att kunna lösa skiten idag!

tack på förhand

Lossade PRECIS min ratt på sierran, va e de du sitter fast med ? du får vara lite mer specifik på vad som strular

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#5
Har plockat loss tutkåpan, dvs den "mjuka" innanför sitter bara en plastgrej med två små hål som det kommer ur tutsladdar med kabelskor ur, vet ej hur jag får iväg den så det enda som jag lyckats med hittils är att ta bort själva tutknappen, haha

Sierra-döbel

344 Inlägg
10 oktober 2008
#6
Niotusen skrev:
Har plockat loss tutkåpan, dvs den "mjuka" innanför sitter bara en plastgrej med två små hål som det kommer ur tutsladdar med kabelskor ur, vet ej hur jag får iväg den så det enda som jag lyckats med hittils är att ta bort själva tutknappen, haha

asså, när jag lossade min ratt å satte på original ratten, så va de en ring på insdan/baksidan av "tutknappen" som du ska ta väck, sen får du lossa på den stora bulten som går in i styrstången sen e de bara att slå lite lätt på ratten så ska den hoppa loss smile

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#7
Ok, men när du monterade orginalratten, var det då denna ringen skulle iväg, för det ser lite mer komplicerat än så ut på min desvärre, vilken ratt har du orginal?

Sierra-döbel

344 Inlägg
10 oktober 2008
#8
Niotusen skrev:
Ok, men när du monterade orginalratten, var det då denna ringen skulle iväg, för det ser lite mer komplicerat än så ut på min desvärre, vilken ratt har du orginal?

ne, de va när jag tog bort min sportratt, så satt den "tutringen" innanför tutkåpan, sen va jag tvungen att flytta över den till original ratten, min org ratt är svart med tre "ekrar" också är de en rund tutkåpa där det står Ford

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#9
Skiten satt tajtare än en mamba-kondom men vips sa det plopp och jag fick loss den efter lite juckande, tack så mycket för hjälpen!

Sierra-döbel

344 Inlägg
10 oktober 2008
#10
Niotusen skrev:
Skiten satt tajtare än en mamba-kondom men vips sa det plopp och jag fick loss den efter lite juckande, tack så mycket för hjälpen!

inga problem, hoppas de går bättre med din sierra än med min=)

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#11
Otur är min bästa vän, här monterar man av hela jävla skiten, gör sig ett jobb, åker ut och testar så är det nån utstickande sketen bit på rattnavet som drar emot plasten och servon bler riktigt kämpig, yipiiie, var bara att byta tillbaka omedelbart, förresten jag glömde ju att nämna att rattfan inte ens gick på navet för det visade sig vara en gocartratt jag hade hittat!

Sierra-döbel

12 086 Inlägg
10 oktober 2008
#12
Det är ju 6kants stång på Sierra.. vet inte hur många andra som har de.

272 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#13
Jo, det märkte man ju, men jag hade turen att hitta en cosworth ratt och ett rattnav samt en ratt i ett soprum igår, allt passar ju på sierra, men det verkar som cosworthen har lite mer utrymme mellan navets ytterkant och metalldelarna runtom, om det är skillnad mellan sierra/escort har jag ingen aning om, men funka ska det ialafall göra, får väl svarva ned kanten lite, men blev betydligt mer jobb än jag någonsin önskat mig haha

Sierra-döbel


Sök