5065
Sök

s80 t6 rycker och varnar

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
va ute och åkte ikväll som vanligt...Plötsligt så började blen smattra och gick skit konstigt...jaha tänkte jag..kanske är lite vatten lr något så jag åkte iväg och gasade på...då började lamda lampan lysa...
Vad kan det vara...
Gasade på igen och då fick jag ett till medelande då det stod att jag skulle köra sakta...
Har nyligen satt på 3 tums på den från katten...kan det vara problemet...
Kan det vara packningen mellan katten och avgas?
Eller kan det vara turbon som är slut och att den kastar ut olja?
Är en volvo s80 t6 från 99...
MVH

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
5 oktober 2008
Tror inte det beror på att du bytt avgassystem, bilen kanske vill ha en mapp så den blandar rätt osv, beklagar min halvt fylle inlägg.  Tror inte det är turbon faktiskt (?)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
mapp?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 oktober 2008
kommer det mängder med vit rök samt olja ur avgasröret?

2slow

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
nä, men det luktar olja ibland=)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 oktober 2008
åk in på volvo med en bullpåse och fråga om dom kan kolla felkoder åt dig

2slow

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
ja, är väl lika bra. tänkte bara om någon visste vad det kunde vara...

NeonX
5 oktober 2008
S80 T6 från 99, det är inte direkt ovanligt med sånna fel på dem.

Det finns en chans att det har med ditt nybyggda avgassystem att göra, men du bör ändå veta att det kan vara en hel drös med saker. Ofta när det är nått med dessa bilarna sätts enormt många felkoder och lösningen kan vara allt från ny lambda till ny styrenhet.

Kan du så stätt tillbaks orginal avgassystemet och nolla bilen på nån aukt-verkstad och se om problemet återkommer.

(detta inlägg är grundat på att jag har praktik på bilia och haft inne en hel drös med s80 från 99, varav 2 var T6or som gick potta-skit med lamda/motorlampa lysande )

Kokar ris
923 Inlägg
5 oktober 2008
NeonX skrev:
S80 T6 från 99, det är inte direkt ovanligt med sånna fel på dem.

Det finns en chans att det har med ditt nybyggda avgassystem att göra, men du bör ändå veta att det kan vara en hel drös med saker. Ofta när det är nått med dessa bilarna sätts enormt många felkoder och lösningen kan vara allt från ny lambda till ny styrenhet.

Kan du så stätt tillbaks orginal avgassystemet och nolla bilen på nån aukt-verkstad och se om problemet återkommer.

(detta inlägg är grundat på att jag har praktik på bilia och haft inne en hel drös med s80 från 99, varav 2 var T6or som gick potta-skit med lamda/motorlampa lysande )

hehe samma sak här praktiserat på bilia också, fy fan vad mekarna hatar dom 99orna asså smile

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Åker in på volvo idag och kollar fall dom har tid...är det inte 800kr dom tar för en felsökning?..

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
2:a tändspolen va slut....800kr på mekonomen...blev lite billigare än vad jag räknat med..tack för alla svar=)

Sök