ANG Fuelrail

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
13 oktober 2008 · 247 Inlägg

hej jag undrar vad det gör för nytta med att byta till tex Nuke Fuelrail från orginal ? å varför ska man byta till eftermarkand? och om det finns något att köpa till en vanlig 4cylindrig 8ventilare b230ft? MVH

KHRacing
13 oktober 2008 ·

fuelrail är bara ett rör med lite hål i - "kan" inte spela så stor roll egentligen anser jag.

Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
13 oktober 2008 · 167 Inlägg

grövre anslutningar och grövre innuti=flödar mer bränsle=kan få ut mer effekt.. men fuelrailen är ju inte de första man byter om man trimmar..

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
KHRacing
13 oktober 2008 ·

Karlsson_1988 skrev:
grövre anslutningar och grövre innuti=flödar mer bränsle=kan få ut mer effekt.. men fuelrailen är ju inte de första man byter om man trimmar..

ne precis - & skal man byta den så man kan lika väl bygga en egen om man har svetsa & "sånt" - av ett rör med lite större innerdiameter än orginalet.

pS.. grövre anslutningar hjälper ju inte det mista omman inte samtidigt byter bränslerör/slangarna från pumpen smile

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
13 oktober 2008 · 247 Inlägg

okej de jag fick ut av svaren var att de inte e lönt att köpa en annan fuelrail om man inte ska ha minst 500hk

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang