Problem med 850

LordLife
14 oktober 2008 · 998 Inlägg

Hej.

Har ett problem.

Jag har en 850SE -94 och mina föräldrar har en 850SE -94 min har gått 28k mil och deras har gått 22k mil.
Nu är det så att båda bilarna har börjat att bete sig lite konstigt.
Det började med mina föräldrars bil, det som händer är att den bara dör ibland, har hänt i alla hastigheter, min gör lika dant nu. Är lite obehagligt att bilen dör på motorvägen, eller mitt i en sväng. Bilen startar sen efter 1-5 min utan problem. Ibland så startar min inte alls, men då får jag slå på en grej i motorn som jag inte vet vad det är och den står inte med i Haynes bok om 850, skulle ha en bild men slut på batterier i kameran.
Och verkstaden som har haft hand om mina föräldrars 850 vet inte vad det kan vara för fel, dom har bytt lite saker men det är fortfarande samma fel.

Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara?

Det händer då och då, ibland kan det gå två månader utan att det händer ibland 1 gånger i veckan.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
lillen_rille
14 oktober 2008 · 12 Inlägg

Kamaxel/vevaxel givaren kanske?

Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
14 oktober 2008 · 167 Inlägg

bränslepump är vanligt.. bytte en förra veckan... pumpar bensin men bygger inget tryck. kolla de..

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
isak90
14 oktober 2008 · 1 997 Inlägg

Det är inte så att du slår på startmotorn som gör att bilen startar? De behövde jag på 940n jag hade och då var solenoiden på väg att ge sig....

Men det förklarar inte varför den bara dör... neutral

Oscarr
14 oktober 2008 · 260 Inlägg

Samma sak hände med min. bytte kamaxelgivarn kostar 1500 för jobb och material på volvo.

LordLife
14 oktober 2008 · 998 Inlägg

bränsle pumpen har mina föräldrar bytt funka i 50 mil sen började den igen. men min bränsle pump är nog inte bytt på x antal mil.

Ska kolla kamaxelgivarn också.

Tack för tipsen smile ska fixa ny pump nu.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
LordLife
14 oktober 2008 · 998 Inlägg

isak90 skrev:
Det är inte så att du slår på startmotorn som gör att bilen startar? De behövde jag på 940n jag hade och då var solenoiden på väg att ge sig....

Men det förklarar inte varför den bara dör... neutral

Nepp inte startmotorn, ska fixa batterier och lägga in bilder här i morgon.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Matz-The-Man
14 oktober 2008 · 204 Inlägg

hade lite strul med det med, det var dock en 940, larmet solgav motorn och all el den blev sten död och då var sladdarna av till en magnet som kände av om huven var öppen, och då fick ja  bryta strömmen och slå på de. så kolla lite på  larmet, det kan också vara att det är glapp i någon kontakt till strömmen till larmet.
Hoppas att du hittar felet

Senast redigerat av Matz-The-Man (14 oktober 2008)

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
RMS_Racing
14 oktober 2008 · 34 Inlägg

Gissar på tändspolen.Har haft samma fel på våran 850 se.Gick bra o stannade o sen kunde den gå länge tills att den gav upp helt.Så prova det o passa på att kolla fördelar lock och rotor.Vår rotor hade vitrat söder o där av den brända tändspolen.

johan-s70-t5
14 oktober 2008 · 299 Inlägg

jag skulle kunna tro att de är soppapumpsrelät samma sjuka på 850ina som 2 7 å 9 serien att dom släpper i kallödningarna kolla de

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang