3987
Sök

Vem har förlorat mest pengar tråden!

Sleeper
3 084 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Jaha själv har jag tappat över 50% av mina fondkapital denna finanskris månad.
Det är tamefan skrattretande nu bryr jag mig inte längre "cutta"... är det ens möjligt att vanliga fonder kan sjunka så mycket. Vart tar alla pengar vägen någon som vet?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
12 oktober 2008
Börsen är uppbyggd av att man spekulerar med pengar som inte finns. Så en del försvinner då företag inte värderas lika högt. Se bara it-bubblan.

Dock i fonder behåller man sina andelar (om fonden överlever) och sparar man på lång sikt får man snart igen det.

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 oktober 2008
Fegade ur i god tid och har ingenting i fonder eller aktier sen drygt ett år tillbaka.

Sparande består i RGK Obligationer och banksparande på 4.5% ränta.

Tror det blir en ganska torr tråd när få vill gå ut att de förlorat mycket pengar för att de gett sig in på något som de inte kan med...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sleeper
3 084 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Fegade ur i god tid och har ingenting i fonder eller aktier sen drygt ett år tillbaka.

Tror det blir en ganska torr tråd när få vill gå ut att de förlorat mycket pengar för att de gett sig in på något som de inte kan med...

hehe jag har då inget att dölja smile och joo det är klart det går upp igen (kanske tar en 20år eller nått jag är inte bitter (bara less att man kunde sketit i att sommarjobba i år)) men ligger lågt iaf.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

1 963 Inlägg
12 oktober 2008
Jag har förlorat 20 000:- ungefär på mina aktier.. blä! Hela familjen har förlorat ungefär 140 000:- på samlade aktier.

Men are not born - Men are made

12 086 Inlägg
13 oktober 2008
Jag har inte förlorat ett skit? Det är bara mina andelar som inte är värda lika mkt just nu..

9 108 Inlägg
13 oktober 2008
Sushikocken skrev:
Martin 9-3 skrev:

hehe jag har då inget att dölja smile och joo det är klart det går upp igen (kanske tar en 20år eller nått jag är inte bitter (bara less att man kunde sketit i att sommarjobba i år)) men ligger lågt iaf.

Du säger ju inte hur mycket du förlorat, att det är 50% säger ju inte ett skit wink Själv funderar jag på om det är rätt tid att börja köpa aktier än, kanske kan tjäna lite pengar istället smile

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
MilleN skrev:
Sushikocken skrev:
Martin 9-3 skrev:

Du säger ju inte hur mycket du förlorat, att det är 50% säger ju inte ett skit wink Själv funderar jag på om det är rätt tid att börja köpa aktier än, kanske kan tjäna lite pengar istället smile

Jag ska vänta och följa utvecklingen innan jag börjar investera.

Pappa däremot har blivit ännu mer gråhårig, men så har han förlorat bra mycket pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Sushikocken skrev:
Martin 9-3 skrev:

ok har förlorat 20000 då wink mycket när man är student + lite till då det är 20000 från anskaffningsvärdet så kanske är drygt 25k man förlorat
Senast redigerat av Sushikocken (13 oktober 2008)

1 814 Inlägg
13 oktober 2008
Oroa er inte, hög och låg konjunktur är vad det handlar om, bara det är det är på internationell skala. Det kommer lösa sig wink

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
expect1991 skrev:
Oroa er inte, hög och låg konjunktur är vad det handlar om, bara det är det är på internationell skala. Det kommer lösa sig wink

Löser sig alltid, detta behövs för att stabilisera marknaden.
Sålänge inte riksbanken höjer räntan med 500% igen så blir alla glada snart.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Diktator
968 Inlägg
13 oktober 2008
FireTraXX skrev:
expect1991 skrev:

lär knappast bli så igen... gör dom det så är dom ju cp i huvet... va visslingen typ bara 4-5 år när dom gjorde det sist så kände inte av det så mycket rent kapital mässigt... men 90 talets lågkonjuktur är precis vad det här landet behöver, så slipper man att värenda liten kotte blir bortskämda snorungar, och istället får lära sig värdet på pengar, som alla som är födda före 1990 har fått gjort förmodligen som barn....

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
Brandis skrev:
FireTraXX skrev:
expect1991 skrev:

lär knappast bli så igen... gör dom det så är dom ju cp i huvet... va visslingen typ bara 4-5 år när dom gjorde det sist så kände inte av det så mycket rent kapital mässigt... men 90 talets lågkonjuktur är precis vad det här landet behöver, så slipper man att värenda liten kotte blir bortskämda snorungar, och istället får lära sig värdet på pengar, som alla som är födda före 1990 har fått gjort förmodligen som barn....

Gör dom det så blir kaos.
Fler och fler tjänar bättre och bättre idag, det betyder dyrare hus och dyrare bilar som de inte har råd att betala.
Det betyder att fler än 92 (Var det väl?) kommer blir ruinerade, och då snackar vi alltså totalt jävla utblottade.

Russel Crowe, Gladiator.

4 767 Inlägg
13 oktober 2008
Min lgh (centrala gbg) har gått ner ett par hundra tusen tror jag just nu, jämfört med vad den var värd för nåt år sen, men det är bara att rida ut stormen, nästa högkonjuktur är den värd massor igen smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 oktober 2008
Förlorat ?

Jag har tjänat ja smile
Mina två mest välinvesterade aktier har stigit 32 respektive 17% procent bara denna vecka smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök