4022
Sök

Byte av lampa i positionsljusen i mina angel eyes?

190 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#1
Det är så att jag skulle vilja byta färg på mina angel eyes men hittar ingen lampa nånstans. snälla hjälp mig.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

190 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
#2
Finns det ingen som vet hur man byter lampa.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 oktober 2008
#3
vad för bil. Vilken utav alla olika sorters angeleyes?

Troligrvis är det "bara" att ta bort dioden som sitter någonstans på ringen och sätta dit en i den färg du vill

Om det är lite billigare angeleyes

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

190 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#4
Det är engeleyes från hova. Åkej måste man plocka bort hela lysena då allså?

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 oktober 2008
#5
men till vilken bil är dom eller hur ser dom ut?... har du ens kollat på lycktan själv?

2slow

190 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#6
Ja jag har kollat menkan fasen inte hitta. Hmm får väl skruva bort dom å kolla lite.

Det är en passat -98

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 oktober 2008
#7
skruva upp baksidan på känn efter... har för mig att dioden som sitta på undersidan av ringen..

2slow

190 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#8
Åkej tackar för hjälpen ska skruva bort å kolla lite i helgen smile

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

355 Inlägg
16 oktober 2008
#9
Hej!

I mina A-E sitter det tre lampor/ring. Bara att lossa hela bakstycket med framsidan, då kommer man åt lamporna.

Detta är för A-E till BMW E36, skall se om jag hittar någon bild på det smile

Mvh Jonas

Mvh Jonas

355 Inlägg
16 oktober 2008
#10
Jaha, lägger upp lite bilder på mitt lampbyte smile

Bakstycket
http://www.geting.se/image.php/129817-DSC00812.JPG

Glaset
http://www.geting.se/image.php/129818-DSC00813.JPG

Så här sitter lampan. Den är målad i toppen, för att inet lysa så mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129819-DSC00814.JPG

Baksidan på glaset, där lamporna sitter i ringarna.
http://www.geting.se/image.php/129820-DSC00837.JPG

Så här vart det. Köpte vanliga 5W på Biltema, billigast där. Skulle bli jävligt dyrt om jag skulle ha dioder. Målade inet heller toppen, så det lyser lite väl mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129821-DSC00838.JPG


Hoppas det hjälpte lite.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
16 oktober 2008
#11
MrLila skrev:
Jaha, lägger upp lite bilder på mitt lampbyte smile

Bakstycket
http://www.geting.se/image.php/129817-DSC00812.JPG

Glaset
http://www.geting.se/image.php/129818-DSC00813.JPG

Så här sitter lampan. Den är målad i toppen, för att inet lysa så mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129819-DSC00814.JPG

Baksidan på glaset, där lamporna sitter i ringarna.
http://www.geting.se/image.php/129820-DSC00837.JPG

Så här vart det. Köpte vanliga 5W på Biltema, billigast där. Skulle bli jävligt dyrt om jag skulle ha dioder. Målade inet heller toppen, så det lyser lite väl mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129821-DSC00838.JPG


Hoppas det hjälpte lite.

Mvh Jonas

Jag tycker du borde måla toppen på lamporna så man inte ser ljuspunkter! snyggare å bara se ringen!!

190 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#12
Tackar så mycket för tipsen bara å ta på sig gå ut å kolla lite

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

355 Inlägg
16 oktober 2008
#13
dieselknackare skrev:
MrLila skrev:
Jaha, lägger upp lite bilder på mitt lampbyte smile

Bakstycket
http://www.geting.se/image.php/129817-DSC00812.JPG

Glaset
http://www.geting.se/image.php/129818-DSC00813.JPG

Så här sitter lampan. Den är målad i toppen, för att inet lysa så mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129819-DSC00814.JPG

Baksidan på glaset, där lamporna sitter i ringarna.
http://www.geting.se/image.php/129820-DSC00837.JPG

Så här vart det. Köpte vanliga 5W på Biltema, billigast där. Skulle bli jävligt dyrt om jag skulle ha dioder. Målade inet heller toppen, så det lyser lite väl mkt framåt.
http://www.geting.se/image.php/129821-DSC00838.JPG


Hoppas det hjälpte lite.

Mvh Jonas

Jag tycker du borde måla toppen på lamporna så man inte ser ljuspunkter! snyggare å bara se ringen!!

Hej!

Jo, en kanske gör det över vintern. Behöver ju nått att pyssla med rollbig_smile

Mvh Jonas

Mvh Jonas

355 Inlägg
16 oktober 2008
#14
Kexet86 skrev:
Tackar så mycket för tipsen bara å ta på sig gå ut å kolla lite

Det va så lite så smile


Mvh Jonas

Mvh Jonas


Sök