5253
Sök

Problem med ljus Volvo s40 -98 med -02-strålkastare!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Har en volvo s40 98.
och min strålkastare har ja bytt till 02.
men saken är att nu näta ja pillade lite på sladderna som ska till hel ljus halv ljus och parkerings ljusen
så fick jag en liten stöt och allt slocknar.
hur fixar man det är det ngn säkring eller är mina xenon lampor förstörda nu sad
Senast redigerat av Abeed (15 oktober 2008)

956 Inlägg
15 oktober 2008
Börja ändra rubriken först, annars kommer tråden att låsas.
Sen kan du kolla om en säkring gått, vilket är troligt.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

9 108 Inlägg
15 oktober 2008
En skitdålig topic hjälper dig inte att få snabb hjälp precis, läs rubriksanvisningarna och gör ett bättre försök: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18178

edit: Bra att du hann ändra innan jag låste wink Men det är fortfarande inte bra nog, du får en chans till, låser upp smile

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
kollade igenom säkringen men alla är hela :S

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 oktober 2008
Prova att byta säkringen i alla fall, i vissa sällsynta fall kan dom "brinna till hälften" eller hur man nu ska förklara det, alltså den ser hel ut och spänning finns, men den har gått i alla fall.

I värsta fall så kanske ballasterna till xenonljusen har brunnit. De jobbar med en spänning runt 3000 volt, det skulle kunna förklara stöten.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
men jag har hel och halv ljus xenon alltså 2 ball på den högra o två på den vänstra ,,
om ingen alls fungerar kan det bero på xenonen då ?
shiit köpte de för 2 dagar sen har inte hunnit njuta sad/

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Obs parkeringsljusen fungerar !

769 Inlägg
16 oktober 2008
låter som att det är skapligt felkopplat. Hade du H7 lysen på din 98:a ? eller satt det H4 orginal ? om det satt H4 orginal så stämmer inte kablarna som går in till dina nya ljus. Finns adapter att köpa på HOVA.COM när man byter från H4 till dubbla H7.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Sök