5196
Sök

bmw 525 i -89 sprrutar ur sej olja ..

355 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
hej igår var jag ute o lekte lite med min bmw o sen sa det pang o då small en kylar slang .. o sen tittade jag under grenröret då ligger det massa olja där som har sprutat utt .. så jag undrar då vart denna olja kan komma från har försökt se men grenrören är ivägen .. så tänkte om kanske det sprutar ur olja om topppakningen ger sej? nån som tror sej veta vart det kommer ifrån?  tacksam för snabba svar då jag står utan bil nu.. mvh Dennis

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 oktober 2008
vet inte hur olje filtrert sitter på bmw men på volvo är de under grenröret kan va så att packningen till oljefiltret gått och de sipprar satan inte så spec dyrt och fixa om de är de annars e de vell de mest tänk bara topppackning men kolla oljefiltret först

355 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
vet inte hur olje filtrert sitter på bmw men på volvo är de under grenröret kan va så att packningen till oljefiltret gått och de sipprar satan inte så spec dyrt och fixa om de är de annars e de vell de mest tänk bara topppackning men kolla oljefiltret först

värkar inte vara olje filtret då de är typ 20-30 cm ifrån där det siter det liger massa olja sad

355 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
va topppakningen som hade gått :8 så hopas man hinenr få tag på en pakning idag så man kan utt o sladda igen :p hehe

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 oktober 2008
Topppackningen gått å du har fåt olja å övertryck i kylsystemet? Annars kan du ha sköte topppckningen så du fick övertryck i kylsytemet och att de sprutar olja ur den.

Kan ju va nö simpelt å. Kolla underifrån

Haha lite efter vart ja lol
Senast redigerat av Boostrider (17 oktober 2008)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

355 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Topppackningen gått å du har fåt olja å övertryck i kylsystemet? Annars kan du ha sköte topppckningen så du fick övertryck i kylsytemet och att de sprutar olja ur den.

Kan ju va nö simpelt å. Kolla underifrån

Haha lite efter vart ja lol

:p hehe   håller på o riva den nu jävla vad massa skruvar det är..

Sök