Frågor ang bilimport!

Piratstikin 2015 Dbakuten.
15 oktober 2008 · 5 092 Inlägg

Hejsan.

Tänkte fråga nån vetande om hur det går till när man vill importera en bil??

SÅ mycket info som möjligt. vet inte ett skvatt mer än att man kan importera bilar haha.

Men vad/vem kan man kontakta?, betalning?, Frakt?, Tull?, Svensk registrering? Hur man från att man ser bilen tills att man kör den på svenska gator?, allt sånt.

Skulle vara kul å veta om man skulle hitta nån fin relativt billig supra eller liknande haha

mvh

Skiftnyckel
16 oktober 2008 · 106 Inlägg

Då ska du kontakta "alseryd" här på garaget. De har en verksamhet som håller på me sånt. tongue Iaf från USA.

Senast redigerat av Skiftnyckel (16 oktober 2008)

Just me.
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 oktober 2008 · 2 486 Inlägg

Från vilket land ska du ta in bil?
Håller på med import av en bil från england, så om nån månad bör jag veta allt, hoppas jag...

Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 oktober 2008 · 5 092 Inlägg

sirmiro skrev:
Från vilket land ska du ta in bil?
Håller på med import av en bil från england, så om nån månad bör jag veta allt, hoppas jag...

Jaha. nej jag vet inte än, men troligt vis blir det nog japan. fast jag hatar när dom är högerstyrda sad
men men vi får se när det blir aktuellt smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 oktober 2008 · 5 092 Inlägg

Skiftnyckel skrev:
Då ska du kontakta "alseryd" här på garaget. De har en verksamhet som håller på me sånt. tongue Iaf från USA.

Okay, tack jag ska kolla smile

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
16 oktober 2008 · 301 Inlägg

england har mycket billiga bilar.. enklare att ta hem än från japan åxå.. du slipper strulet med att bilen inte vart reggad i europa osv.. lika högerstyrt i england som i japan ;P

finns några shyssta sidor med bilar i england.. minns inte vad dom heter dock.. autoscout nånting tror jag

Piratstikin 2015 Dbakuten.
18 oktober 2008 · 5 092 Inlägg

Potkin skrev:
england har mycket billiga bilar.. enklare att ta hem än från japan åxå.. du slipper strulet med att bilen inte vart reggad i europa osv.. lika högerstyrt i england som i japan ;P

finns några shyssta sidor med bilar i england.. minns inte vad dom heter dock.. autoscout nånting tror jag

Okay smile ska kolla upp det.

Men är det nån som vet varför vissa trådar bara kommer upp på "forumslistan"??? mina trådar kommer aldrig upp och sen ser jag andras, dom kommer upp efter typ 4 sekunder haha smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang