18 oktober 2008
Trådstartare
Plats 6km norr om brålanda på riksväg 45 södergående riktning datum 2008-09-13/2008-09-14.
Det var en asfalts kant rakt över vägen efter nyläggning som var ca 6cm hög och det fanns inga varnings skyltar på platsen samt i mitt fall var det mörkt.
På min fars euro spec supra blev skadorna skeva 19" VOLK fälgar samt skador på frontspoilern.
min far har ringt vägverket om detta och de erkände att fler ringt och de har kollat på platsen och erkännt att skyltarna låg i diket. men vägrar ändå ta på sig ansvaret.
Han har därför kontaktat sitt försäkrings bolag (IF) som föreslog att stämma vägverket för vårdslöshet och ebjöd rättslig hjälp men de vill ha fler målsäganden för stämmningen.
Han vill nu ha kontakt med fler som kört över denna kant och fått skador på sina bilar och vet att det fanns då det stod folk vid sidan av vägen och gick runt sina bilar och kollade för att de liksom jag trodde de hade kört på ett djur för det small till ordentligt.
så har du fått skador pga asfaltskanten på Rv45 lördag 13 september eller söndag 14 september så hör av er till mig via pm eller skriv i tråden
Inline sixes ist sie scheisse.......