4120
Sök

Urkapning i kamremskåpan för synlighet av Kamdrev...

730 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hejsan... skall nu kapa ur ett runt hål i kamremskåpan så att kamdrevet syns då jag har lackerat det ... jag vill endast ha ett hål lika stort som drevet så det syns.. inte som många gör och kapar bort hela överdelen.. då jag har allt nedplockat topp,kamaxel allt borta så har jag inga mått och måtta med..

någon som har något tips på hur ja kan göra eller som har "mått" på de ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

812 Inlägg
19 oktober 2008
#2
har du ett löst remhjul så kan du väl lägga de på å du ser vart unigefär vart de är den är de väl bara å kapa. kolla annars på vesslan på på gorg på hans amazon med kf motor hur han har gjort.

mvh

man lever bara en gång..

730 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#3
pimpad740 skrev:
har du ett löst remhjul så kan du väl lägga de på å du ser vart unigefär vart de är den är de väl bara å kapa. kolla annars på vesslan på på gorg på hans amazon med kf motor hur han har gjort.

mvh

aah jo.. det skulle man ju kunna göra men vill ju ha ett exakt hål så det inte blir ovalt och ser halvtaskigt ut... annars får jag vänta tills ja monterar på allt och mäta då...

Fölkesberg Racing =)


Sök