5166
Sök

Hjälp knackande ljud b230ft

Avstängd
1 266 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Vi har lyft bort toppen på min brors topp, den börja knacka när den vart varm, iaf så var topplockspackningen sönder mellan 4an och 3an.. ni vet det går ju 1-2-4-3 ..är det de som orsakade det där ljudet ?
när den var kall knackade den ingenting, och gick ganska jämnt tycker jag för att ha en helt trasig topplockspackning :S
Alla kolvar kunde man röra fram o tillbaka på lite grann..ska det vara så eller :S

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

730 Inlägg
19 oktober 2008
Som du skriver Knackande är det Grovt knackande eller är det med ett tickande ljud ?

Fölkesberg Racing =)

Avstängd
1 266 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Shallie skrev:
Som du skriver Knackande är det Grovt knackande eller är det med ett tickande ljud ?

Svårt att säga faktist, snarare tickande kanske ? lika fort som kolven rör sig typ :S förstår ni ?

Ljudet slutade när man tog bort spridarkontakten på 4an, om det är 1243 fattar ni ? vi har skiftat spridare med
Senast redigerat av TheFinnishFlash (19 oktober 2008)

730 Inlägg
19 oktober 2008
TheFinnishFlash skrev:
Shallie skrev:

Svårt att säga faktist, snarare tickande kanske ? lika fort som kolven rör sig typ :S förstår ni ?

Innan jag rev av min topp n för renovering fick jag veta att mitt tickande berodde på ventilkuddarna som sitter under ventilkoppen...
det beror sig nog på hur högt det tickar jag hade de att det vart ett svagt tickande ljud och om det är det så är det ofarligt.. men tråkigt o lyssna på om man vet om det och hör det hela tiden...

Fölkesberg Racing =)

Avstängd
1 266 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Shallie skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Shallie skrev:

Innan jag rev av min topp n för renovering fick jag veta att mitt tickande berodde på ventilkuddarna som sitter under ventilkoppen...
det beror sig nog på hur högt det tickar jag hade de att det vart ett svagt tickande ljud och om det är det så är det ofarligt.. men tråkigt o lyssna på om man vet om det och hör det hela tiden...

Haha det här är riktigt HÖGT det går inte åka så.. sad

Ungefär som den spikar..jaa så svårt att förklara, det är inge ventiltick iaf..det är nog knack ändå
Senast redigerat av TheFinnishFlash (19 oktober 2008)

730 Inlägg
19 oktober 2008
TheFinnishFlash skrev:
Shallie skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Haha det här är riktigt HÖGT det går inte åka så.. sad

Ungefär som den spikar..jaa så svårt att förklara, det är inge ventiltick iaf..det är nog knack ändå

Jaaha.. ah då är det nog inte detta.. då kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med detta sad lycka till och hoppas det löser sig..

Mvh

Fölkesberg Racing =)

Sök