Steg 3 Volvo 855 T5R som rycker när man gasar på

855Affe
19 oktober 2008 · 168 Inlägg

Hejsan,
Har en volvo 855 T5R som rycker när man gasar på. Det är ungefär som att han inte får bränsle eller nått:(  Bilen liksom slår ifrån under nån hundradels sekund, och det är inte det roligaste mitt i en omkörning. Men däremot om du växlar ner o pressar fullt så e de inga problem. Nån som vet vad det kan vara för fel?sad
P.s den är steg 3 chippad och även dump på den om de nu kan ha ngt med de att göra..

Tacksam för svar

Senast redigerat av 855Affe (21 juli 2009)

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
19 oktober 2008 · 211 Inlägg

Kan den gå för fett? Få för mycket bränsle?

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
azid Det som inte dödar gör ont
19 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

bättre topic annars låser dom tråden...

2slow
855Affe
19 oktober 2008 · 168 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:
Kan den gå för fett? Få för mycket bränsle?

Menar du med för fett? Ne bränsleförbrukningen ligger där han ska..neutral

855Affe
19 oktober 2008 · 168 Inlägg

azid skrev:
bättre topic annars låser dom tråden...

E ny här. Menar du att jag måste skriva mer utförligt?

azid Det som inte dödar gör ont
19 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

855Affe skrev:

azid skrev:
bättre topic annars låser dom tråden...

E ny här. Menar du att jag måste skriva mer utförligt?

ja

2slow
TurbOla Reservdansk
19 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

Har du kollat felkoder?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
855Affe
19 oktober 2008 · 168 Inlägg

TurbOla skrev:
Har du kollat felkoder?

Tex?

TurbOla Reservdansk
19 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

Ja, om du kollar felkodsläsaren du har i bilen, kolla motordelen, så kanske den berättar för dig om ev. fel. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
855Affe
19 oktober 2008 · 168 Inlägg

okej tack så mkt:) P.s lambdasonden lyser men förra ägarn sa att de va kortslutning ska man lita på de?

TurbOla Reservdansk
20 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

855Affe skrev:
okej tack så mkt:) P.s lambdasonden lyser men förra ägarn sa att de va kortslutning ska man lita på de?

Nej, det är bäst du kollar upp det själv. Kan vara lambdasonden som är kass, men den lampan betyder inte bara lambda-problem, utan kan betyda mer än så.

Därför du ska kolla felkoderna.

Kolla på Svenska 85x70 klubben, för felkoder, eller Turbo Performance Clubs forum, eller Nordic R. smile

MVH

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
fredda_king Fotograf
20 oktober 2008 · 1 319 Inlägg

vara vara samma problem som åt mig förut. slangen som går till gasspjället var det en spricka i då ströp den motorn lite snabbt sen kom den till baka. tips kolla alla slangar till intercooler och vacumsysstem.


lamdan kan lysa om man har kört för hårt så katten blivit överhettad. gjort åt mig nån gång(kollat med fel koder) tongue sen om den lyserhela tiden så kan katten vara trasig pga av det.

Senast redigerat av fredda_king (20 oktober 2008)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Sharky
20 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Även som ny så har du skyldighet att läsa forumets regler:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

En rubrik skall vara beskrivande. Har man en fråga så formulerar man den i rubriken. Nu hjälpte jag dig att redigera rubriken men skriv bättre rubriker i fortsättningen.

Göran
Moderator

855Affe skrev:
E ny här. Menar du att jag måste skriva mer utförligt?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
855Affe
20 oktober 2008 · 168 Inlägg

Sharky skrev:
Även som ny så har du skyldighet att läsa forumets regler:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules

En rubrik skall vara beskrivande. Har man en fråga så formulerar man den i rubriken. Nu hjälpte jag dig att redigera rubriken men skriv bättre rubriker i fortsättningen.

Göran
Moderator

855Affe skrev:
E ny här. Menar du att jag måste skriva mer utförligt?

Okej tack så jätte mkt:)

855Affe
20 oktober 2008 · 168 Inlägg

TurbOla skrev:

855Affe skrev:
okej tack så mkt:) P.s lambdasonden lyser men förra ägarn sa att de va kortslutning ska man lita på de?

Nej, det är bäst du kollar upp det själv. Kan vara lambdasonden som är kass, men den lampan betyder inte bara lambda-problem, utan kan betyda mer än så.

Därför du ska kolla felkoderna.

Kolla på Svenska 85x70 klubben, för felkoder, eller Turbo Performance Clubs forum, eller Nordic R. smile

MVH

Tackar för hjälpen:) ´Hoppas de löser sig nu:P

855Affe
20 oktober 2008 · 168 Inlägg

fredda_king skrev:
vara vara samma problem som åt mig förut. slangen som går till gasspjället var det en spricka i då ströp den motorn lite snabbt sen kom den till baka. tips kolla alla slangar till intercooler och vacumsysstem.


lamdan kan lysa om man har kört för hårt så katten blivit överhettad. gjort åt mig nån gång(kollat med fel koder) tongue sen om den lyserhela tiden så kan katten vara trasig pga av det.

Tackar:) Uppskattar er som hjälper till!!

855Affe
20 oktober 2008 · 168 Inlägg

TurbOla skrev:

855Affe skrev:
okej tack så mkt:) P.s lambdasonden lyser men förra ägarn sa att de va kortslutning ska man lita på de?

Nej, det är bäst du kollar upp det själv. Kan vara lambdasonden som är kass, men den lampan betyder inte bara lambda-problem, utan kan betyda mer än så.

Därför du ska kolla felkoderna.

Kolla på Svenska 85x70 klubben, för felkoder, eller Turbo Performance Clubs forum, eller Nordic R. smile

MVH

Skicka gärna en länk:)

TurbOla Reservdansk
20 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

855Affe skrev:

TurbOla skrev:

855Affe skrev:
okej tack så mkt:) P.s lambdasonden lyser men förra ägarn sa att de va kortslutning ska man lita på de?

Nej, det är bäst du kollar upp det själv. Kan vara lambdasonden som är kass, men den lampan betyder inte bara lambda-problem, utan kan betyda mer än så.

Därför du ska kolla felkoderna.

Kolla på Svenska 85x70 klubben, för felkoder, eller Turbo Performance Clubs forum, eller Nordic R. smile

MVH

Skicka gärna en länk:)

Du kunde skrivit in namnen i Google så hade dom ploppat upp likt oheliga flytare i toastolen. wink

Nordic R
Turbo Performance Club
Svenska 85x70klubben

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
855Affe
20 oktober 2008 · 168 Inlägg

TurbOla skrev:

855Affe skrev:

TurbOla skrev:

Nej, det är bäst du kollar upp det själv. Kan vara lambdasonden som är kass, men den lampan betyder inte bara lambda-problem, utan kan betyda mer än så.

Därför du ska kolla felkoderna.

Kolla på Svenska 85x70 klubben, för felkoder, eller Turbo Performance Clubs forum, eller Nordic R. smile

MVH

Skicka gärna en länk:)

Du kunde skrivit in namnen i Google så hade dom ploppat upp likt oheliga flytare i toastolen. wink

Nordic R
Turbo Performance Club
Svenska 85x70klubben

Hittade de t slut sen:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang