4541
Sök

760 tic dör

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
min bil dör lite titt som tätt. va på väg till jobbet imorse och märkte att den gick lite ojämnt sen nära jobbet så börja den hosta och sen dog den. parkerade bilen och kollade sedan fördelarlocket och rotorn och locket såg ganska slut ut så bytte ut dom till nya. sen testa jag starta men bilen vägra. så jag hällde i lite mer bensin och sen drog igång med hjälp av startgas så gick bilen bra i ca 5 minuter och sen samma fel igen. bilen går om man pumpar in massor med startgas men inte annars. så verkar ju vara soppa fel. båda pumparna är bytta så kan det vara t.ex bränsle relät? eller några andra tips kanske?

-den satt som en fläskläpp-

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
20 oktober 2008
Tjena. jag tänkte på tomgångs motorn? hmm bara tanke allså smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
21 oktober 2008
det kan inte vara luftmassemätaren?

~Andy~

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
provbytt båda nu och inget av dom som är fel. men såg däremot att förkopplings motståndet för spridarna va lite bränt så tänkte försöka få tag på ett sånt men verkar bara finnas på volvo och dom stänger ju så jävla tidigt så blir svårt tongue verkar va det som är felet iaf med tanke på att det gått lite ojämnt osv.. får pröva det.

-den satt som en fläskläpp-

Sök