4159
Sök

Hjälp med färg på ekrarna på fälgar.

375 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#1
Ska lacka om ekrarna på mina Bolero fälgar eftersom den som gjort det tidigare inte verkar besitta några större lacktalanger tongue
Men vad ska jag ha för färg?
Svarta ekrar som det är nu ser ju bra ut på bilen det vet jag sedan jag lackade ekrarna svart på 18" hjulen.
Silver är dom ju orginal men det känns lite trist.
Jag överväger starkt om jag ska våga lacka dom i antracitgrå. Vad tror ni? Passar inte det bra på en mörk bil och ihop med polerad kant?

Så här ser dom ut
http://i127.photobucket.com/albums/p157/jonas_w124/bolero.jpg
Senast redigerat av Dirk Diggler (9 oktober 2008)


375 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
#2
30 läsare och inte en enda åsikt neutral
Senast redigerat av Dirk Diggler (9 oktober 2008)


m3-lappis
9 oktober 2008
#3
jag säger kör stenhårt på antracit-grå smile

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 oktober 2008
#4
Det skulle nog bli tufft.. om inget annat kan du alltid vara lite udda och färga dom vita med polerad kant? tror inte någon har gjort så förut

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

2 230 Inlägg
9 oktober 2008
#5
jag säger silver aktig färg, eller atric grå som nån annan sa.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

3 714 Inlägg
9 oktober 2008
#6
grafitgrå eller svarta tror jag på
eller  guldfärgade med kromkant

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

8 307 Inlägg
9 oktober 2008
#7
Polerad kant och antracitgrå, eller varför inte samma färg som bilen? Det hade jag satsat på.


Masterworks
9 oktober 2008
#8
Går det inta att högglans polera hela fälgen då? smile

375 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
#9
Titta nu har det ju kommit lite åsikter big_smile
Nä vita blir dom inte, det ser lite för Rally ut för en V8 tycker jag.
Att helpolera dom blir alldeles för mycket jobb för mig. Dom ska ju gå på vintern också big_smile
Var lite därför jag var inne på grafitgrå också så skiten inte syns på en gång.


375 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
#10
VILL HA MER ÅSIKTER!!! big_smile Håller på och slipar som bäst men nu börjar jag ändra mig och luta mer åt silver med polerad kant som dom är orginal. Fast på sätt och vis tycker jag silver lyser upp lite för mycket på en mörk bil.....Vafan ska man göra när man inte kan bestämma sig? Det tar sån jäkla tid att få bort den svarta färgen och få till kanterna igen så jag tänker inte krångla och prova en färg heller utan när det lackas så får det vara så.
Ingen som har lust att fotoshoppa lite? tongue Finns fler bilder på dom i galleri & projekt isåfall.
Senast redigerat av Dirk Diggler (20 oktober 2008)


Rocketdog
270 Inlägg
20 oktober 2008
#11
Jag röstar för gunmetal färg smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

1 062 Inlägg
20 oktober 2008
#12
atric grå  smile

375 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
#13
Det verkar som många gillar Antracit. Såg på Mekonomen nu att dom hade en liknande från Auto K som hette Titan som såg snygg ut. Verkade vara ungefär som antracit. Men jag vill att dom ska vara blank så är det som Volvos orginal Titanfälgar som ser lite matt ut så är det inget jag tycker passar på min.
Senast redigerat av Dirk Diggler (21 oktober 2008)



Sök