4963
Sök

Bilstereokabel problem.

8 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#1
Köpte ny stereo till min 440 igår. Nån Kenwood sak, stötte på lite problem igår när jag skulle sätta in den.
När jag gjorde de förra gången var det inga problem. Allt liksom hade "sin" plats.

Men när jag fick fram kablarna igår så satt jag där som ett frågetecken..


http://img232.imageshack.us/my.php?imag … 343fg5.jpg


http://img232.imageshack.us/my.php?imag … 344mz7.jpg

Har svårt att se att de ska passa tongue Vad måste jag köpa?

Tacksam för snabba svar eftersom att jag ska sitta och köra 3 timmar utan musik i eftermiddag. gha!


Mvh Den Okunnige
Senast redigerat av Mercedes200 (22 oktober 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 oktober 2008
#2
Mercedes200 skrev:
Köpte ny stereo till min 440 igår. Nån Kenwood sak, stötte på lite problem igår när jag skulle sätta in den.
När jag gjorde de förra gången var det inga problem. Allt liksom hade "sin" plats.

Men när jag fick fram kablarna igår så satt jag där som ett frågetecken..


http://img232.imageshack.us/my.php?imag … 343fg5.jpg


http://img232.imageshack.us/my.php?imag … 344mz7.jpg

Har svårt att se att de ska passa tongue Vad måste jag köpa?

Tacksam för snabba svar eftersom att jag ska sitta och köra 3 timmar utan musik i eftermiddag. gha!


Mvh Den Okunnige

Det som du håller i handen på bild 2 antyar jag är kablaget som går från Huvudenheten till en ISO-kontakt, som det sitter i nyare bilar. Men, din bil har ju uppenbarligen en annan typ av kontakt, så det du behöver är isåfall en ISO adapter för din bil.

Kolla med BRL om de har.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

8 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#3
Aa precis det var ju den Iso saken som följde med stereon.
Okej, något speciellt namn på den eller de kanske räcker att jag tar med mig bilderna så ser dom de?

Tack btw.

Mollllgan
22 oktober 2008
#4
Mercedes200 skrev:
Aa precis det var ju den Iso saken som följde med stereon.
Okej, något speciellt namn på den eller de kanske räcker att jag tar med mig bilderna så ser dom de?

Tack btw.

Ta me bild på kontakten.. gjorde jag sen bara o smäka dit skiten)( Lycka till.

8 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#5
Tack!

Hur mycket kan en sån där adapter gå på ungefär? Någon hundralapp eller?

658 Inlägg
22 oktober 2008
#6
du behöver som sagt en iso-adapter till en 440. talar du om det för brl kan de plocka fram en, smart att ta med bilderna som du säger så det är säkert att det blir rätt.
Brukar ligga på någon hundring i pris.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 oktober 2008
#7
bara köpa iso grejjen för bilen och dra nya kablar gjort på en timme tror den kostade 45 kr på autoexperten lr nått sånt


198 Inlägg
22 oktober 2008
#8
volvo_dude skrev:
bara köpa iso grejjen för bilen och dra nya kablar gjort på en timme tror den kostade 45 kr på autoexperten lr nått sånt

Inge idé att dra några nya kablar, onödigt mycket jobb. Gör som tidigare skribent sa och stick till BRL, Mediamarkt eller dylikt, de har kablarna du behöver.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

8 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#9
Åkte till BRL, dom hade en sån adapter kostade 200 pix. Får vänta till Lönen på fredag ( lol wtf pank?!)

Tack för alla tips!

Mvh Markus


Sök