5016
Sök

Ingen gnista i stiften på Volvo 740??

Med-lem
129 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Jag har en polare som inte har gnista på sin 740 och undrar om någon haft samma problem och kanske vet en lösning. Den har ryckt lite ett tag, sen när han var ute och sladda så började den rycka skitmycket och sen dog den helt.

Han har testat
* Tändmodul
* Tändspole

MVH Jocke

Edit: Det är en Volvo 740 GL - 88
Senast redigerat av j00k3 (21 oktober 2008)

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

blacken
22 oktober 2008
j00k3 skrev:
Jag har en polare som inte har gnista på sin 740 och undrar om någon haft samma problem och kanske vet en lösning. Den har ryckt lite ett tag, sen när han var ute och sladda så började den rycka skitmycket och sen dog den helt.

Han har testat
* Tändmodul
* Tändspole

MVH Jocke

Kolla impulsgivaren..

Whatever :)
1 652 Inlägg
22 oktober 2008
j00k3 skrev:

Han har testat
* Tändmodul
* Tändspole

MVH Jocke

för tändmodulen kan de inte vara för hade den varit paj så startar inte bilen ^^
kollat alla relän ?? vet att jag hade liknande problem med min GL men de var en polare till mig som ordna de tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Allt i allo
358 Inlägg
22 oktober 2008
kolla kabeln till hallgivaren(sitter under fördelaren om den sitter bak på toppen), tror den är vit, den brukar kunna gå av om man har dåliga motorkuddar, eller så kan hallgivaren vara död.

De é nice !

Med-lem
129 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
XeptiQ skrev:
j00k3 skrev:

Han har testat
* Tändmodul
* Tändspole

MVH Jocke

för tändmodulen kan de inte vara för hade den varit paj så startar inte bilen ^^
kollat alla relän ?? vet att jag hade liknande problem med min GL men de var en polare till mig som ordna de tongue

Den går inte å starta heller den är helt död.

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

Sök