6176
Sök

ersätta soppa-ledning ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare ! ska komma en och kolla på bmw'n imorrn, och SÅKLART så strular det ju idag då jag fick tillbaka bilen från en meck som svetsat avgassystem. Sopparöret har gått läck. har legat ute i garaget bra jävla länge å försökt kladda på kemisk metall men det funkar inte. Så frågan är ju om man ska kapa bort typ 50cm av röret och ersätta det med typ en gummislang som man trär över röret ?

tror ni det skulle funka genom bes imorrn ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 oktober 2008
Ja de funkar bara den inte hänger

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 oktober 2008
Annars kan du ju SKÄRA av röret där det är skadat med hjälp av en rörskärare och trä gummislang utanpå som du drar med klammor, då får du en minimal skarb mellan rörändarna och ingen risk att gummislangen hänger ner.
Senast redigerat av Lonefox (24 oktober 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

KTM 660
537 Inlägg
24 oktober 2008
Det funkar. Lagade det med slang när jag fick en 2a på bes för läckande bränsleledning.
Men tänk dig för när du kapar röret som sitter där idag så det inte blir för varmt vid kapning.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
Precis, få inte för dig att kapa av ledningen med vinlekslipen wink

Slang är fullt godkänt, men den får inte hänga och dingla, men det kan väl vilken idiot som hällst räkna ut.. Sälj dina sportstolar till mig billigt ist wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Precis, få inte för dig att kapa av ledningen med vinlekslipen wink

Slang är fullt godkänt, men den får inte hänga och dingla, men det kan väl vilken idiot som hällst räkna ut.. Sälj dina sportstolar till mig billigt ist wink

Okej tack alla !

haha det är ju dom som gör att bilen har något värde över huvud taget wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Sök