3483
Sök

Ångerrätt på www.blocket.se

3 059 Inlägg
24 oktober 2008
Hur gick det o va sa dom på konsumentverket?
Har snubben svarat på mail än? Har han inte det så bry dig inte om sakerna..

Hemmasittare
241 Inlägg
24 oktober 2008
Han kan ju ha råkat ut för nått.. Vad som helst kan hända vem som helst.. Behöver ju inte vara nått skumt.. Men det verkar dock väldigt skumt tongue
Senast redigerat av C-Douglas (24 oktober 2008)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 oktober 2008
ångerrätten gäller enligt distans och hemförsäljningslagen mellan en privatperson och ett företag. Mellan 2 privatpersoner gäller andra lagar.

Mollllgan
24 oktober 2008
Trådstartare
C-Douglas skrev:
Han kan ju ha råkat ut för nått.. Vad som helst kan hända vem som helst.. Behöver ju inte vara nått skumt.. Men det verkar dock väldigt skumt tongue

stämmer=) hans data hade lagt av pga blixtnedslag sammt hans telefon..
Jag hämtade ut grejjerna som inte kostade ett skit utan jag skulle sätta in pengar på hans konto..
Ärlig som jag är så sätter jag in pengarna nu...smile Fick ett samtal av han igårkväll då han sa att jag kunde provspela allt och var jag inte nöjd så kunde jag skicka tillbaka allt=)

Men tack gud..... allt fungerar...

Mvh..

Ps Har ej fått tag på konsument...... då dem bara har öppet (där jag bor) mån-tis 08,00-09-15.

12 086 Inlägg
24 oktober 2008
I princip är de ju bara att skita i o hämta de, du åker inte på nått förutom lite arga samtal från säljaren kanske tongue Så har folk gjort mot mig, så jag skickar aldrig mot postförskott längre!

EDIT: jag är visst lite sen wink
Det verkar ju löst sig!
Senast redigerat av JapMax (24 oktober 2008)

2 924 Inlägg
24 oktober 2008
Krävde säljaren alltså inte att du skulle sätta in pengar på hans konto innan han skickade, väldigt vågat av honom eftersom han inte har nån garanti då att han får betalt...

Men angående Topic så är det ingen idé du ringer konsumentverket, vid affärer mellan privatpersoner gäller ingen ångerrätt eller liknande...

Hursomhelst om du löser ut ett paket så är du själv ansvarig att betala returfrakten om du vill det, löser du däremot inte ut paketet så blir säljaren debiterad returfrakten.

~ Life is short, have FUN! ~

Sök