Tips på Bas & Slutsteg för mellan 3-5k + inställning av filtret till basen på stereon.

Zajpner Fritidsforskare
23 oktober 2008 · 344 Inlägg

Tjenare som topic lyder så är jag pa jakt efter en bas och slutsteg. Har en budget på cirka 3-5k . Det får gärna vara ett paket med låda inte så jätte duktig på det här med matte. jag har en Chrysler voyager -95.
lyssnar mycket Metal och reggae. Någon som har något bra förslag?. Har en DEH4900IB som huvudenhet.


//Robin

Senast redigerat av Zajpner (24 oktober 2008)

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
luunggan
23 oktober 2008 · 956 Inlägg

Ska det vara nytt eller begagnat?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Zajpner Fritidsforskare
23 oktober 2008 · 344 Inlägg

Helst nytt om man inte får tag i något beg med riktigt bra pris och kvitton.'




//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Rwd
23 oktober 2008 · 337 Inlägg

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=2010 kan nog rocka på rätt gött wink å så får du lite över till kablar smile men de går lite över budget med material men men smile

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
Zajpner Fritidsforskare
23 oktober 2008 · 344 Inlägg

Har läst lite om dom slutstegen dom ska vara bra har jag hört. har kollat lite på Rockford Fosgate Baspaket P1L212 P5002 på BRL. Men slutsteget är lite i underkant men tror ni det spelar ändå?. Man kanskan köpa baslådan och sedan skaffa ett slutsteg av ett annat märke?.

//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
evilaudio
23 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Zajpner skrev:
Helst nytt om man inte får tag i något beg med riktigt bra pris och kvitton.'




//Robin.

varför kvitton??  bara undrar..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Zajpner Fritidsforskare
23 oktober 2008 · 344 Inlägg

hej!. Evilaudio: Jag vet inte riktigt, känns lite som en säkerthet, så inte sakerna är snodda.


//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
evilaudio
23 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Zajpner skrev:
hej!. Evilaudio: Jag vet inte riktigt, känns lite som en säkerthet, så inte sakerna är snodda.


//Robin.

fast de e ju ingen säkerhet för de.. tror att de ganska få som sparar sina kvitton.. ja eiaf en av dom som aldrig gör de.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Zajpner Fritidsforskare
23 oktober 2008 · 344 Inlägg

hej igen. Evilaido: det är sant. Vet inte varför det känns "bra" att köpa nya grejjer, det är väl så det inte är trasigt när man får det, sen så sitter man där. Det kan vara sönder när man får det från affären men då har man ju en chans iaf att få pengar eller ny vara tillbaka.
Ingen annan som har något bra föslag på Slutsteg och bas?
//Robin.

Senast redigerat av Zajpner (23 oktober 2008)

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
andreas_gbg_
23 oktober 2008 · 1 634 Inlägg

Tycker det är vettigt att åtminstonde sikta på att få med kvitto. Knappast så stor chans att en skitstövel skaffar fram ett kvitto för att sälja stulna prylar. Min kollega bad frågade mig om jag kunde hjälpa honom köpa prylar till hans bil då han klämde ur sig "jag skiter i om det är stulet" fick lust att sopa gatan med honom.

Till din fråga. Jag har en DLS X12" till salu för 2000kr Med låda, detta är en sjukt bra bas som jag egentligen inte vill sälja men det är mycket man inte vill sälja och i nytt hus osv behövs pengarna. NEJ, jag har inte kvitto wink men kan garantera att det INTE är stulet, bara att kolla min signatur smile

Denna basen behöver ett kraftigt monoblock, tex detta Mutant Ascension hos DB-Akuten. http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16407 för 2995kr (DEMO 50% rabatt)

Basen har 2x3 ohms spolar som du paralellkopplar och får 1,5 ohms last på steget, om det mutantsteget håller vad det lovar vilket jag tror så får du ut runt 1300WRMS vilket skall räcka att få X12an att röra på sig big_smile

Hör av dig via PM om det är intressant.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
24 oktober 2008 · 2 353 Inlägg

evilaudio skrev:

Zajpner skrev:
hej!. Evilaudio: Jag vet inte riktigt, känns lite som en säkerthet, så inte sakerna är snodda.


//Robin.

fast de e ju ingen säkerhet för de.. tror att de ganska få som sparar sina kvitton.. ja eiaf en av dom som aldrig gör de.

Om man inte e sponsrad är det ju faktiskt rätt korkat...

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
dbakuten TEAM dBAkuten
24 oktober 2008 · 865 Inlägg

Det kan bli i värsta fall 2års fängelse om man köper saker utan kvitto sen visas att det är stulet och man åker det. Spelar ingen roll om man "trodde" att det inte var stulet.

Jag skulle inte ta skiten ens med tång om det inte fanns ett org kvitto.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Snik3r
24 oktober 2008 · 53 Inlägg

har rockford fosgate steg & bas som spelar mycket bra ihop i säljes.. kolla det

Saab 96 "v4" (1971)
Volvo s40 t4 "Red Devil" (1998)
Lonefox Bad music kills good sound
24 oktober 2008 · 7 241 Inlägg

dbakuten skrev:
Det kan bli i värsta fall 2års fängelse om man köper saker utan kvitto sen visas att det är stulet och man åker det. Spelar ingen roll om man "trodde" att det inte var stulet.

Jag skulle inte ta skiten ens med tång om det inte fanns ett org kvitto.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Plus att om ngn skulle vilja ha grejerna man köpt ärligt begagnat ut på stulna marknaden, dvs man får inbrott, så kan man glömma att få ut ngt på försäkringen.

För att säga som Jonas fast på ett annat sätt.....
Man ÄR korkad om man kastar sina kvitton....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Zajpner Fritidsforskare
24 oktober 2008 · 344 Inlägg

Tjenare igen!. Tack för alla svar. Har fått ett bra erbjudande. men det är så att man ska ju sen justera basen i Stereon om jag fattat allt rätt. och jag undrar lite. jag har en DEH-P4900IB Pioneer stereo. Hur gör jag detta?. jag läser manualen men jag fattar inget. snälla kan nån hjälpa mig att förstå?.


//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang