3934
Sök

Formatera VISTA installera XP?

MED[liten]LEM
226 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Då jag köpte ny laptop kom den med VISTA, och det vill jag inte ha, så jag ska formatera c: och installera xp pro
Men inte verkar det vara så lätt som i de tidigare Windowsversionerna. Hur gör man egentligen?
Det funkar inte att boota med xp-skivan, den vägrar skriva över ett nyare opsys. Det funkar heller inte med den budgetskivan jag fick med aka "recovery" där man i stort sett bara kan säkerhetskopiera och göra en ny installation, dock utan att själv påverka formateringen.

Finns det något vettigt tredjepartsprogram eller annat tips?

Jag besvarar väl frågan redan nu, varför jag inte vill ha vista- jag gillar det helt enkelt inte, plus att jag har homevarianten där man inte kan justera färg individuellt för markerade objekt, detta funkar inte för mig på en bärbar då jag har väldigt defekt färgseende. Och för det tredje ska jag fjärrstyra en annan dator som har xp så det är betydligt enklare att konfigurera det också om alla har samma opsys.

*** EDIT ***
Det verkar löst sig, tråden kan låsas.
Om nån annan har samma problem så googla på DBAN så kanske det ordnar sig.
Senast redigerat av spj (24 oktober 2008)

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

Avstängd
168 Inlägg
25 oktober 2008
49 visningar och inget svar, dåligt av folket här tycker jag. Själv hade jag inga större problem att formatera min laptop.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
25 oktober 2008
Bara det att han redan hade svarat på sin egen fråga. tongue

Whine whine!

Sök